Agex

Pełna wersja: Rework idei
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Link: http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...6&result=1

Od jakiegoś czasu pracuje sobie w wolnych chwilach nad reworkiem idei. Czemu?

Bo są nudne. Nudne jak cholera, jeden najlepszy build i tyle. Nawet bez polityk, mamy całe SZEŚĆ lądowych, militarnych grup idei (z czego 4 wziąć trzeba by być viable na lądzie). I tak więc (nie licząc niektórych państw, jak PER czy POL) większość skończy z 4 ideami off/quality/quantity/def, co najwyżej w różnej kolejności.

Rzecz jasna, warto byłoby temu zaradzić. Jak? Cóż, zwiększając ilość możliwych ścieżek do wyboru.
Moim zamierzeniem było, aby idee militarne (i nie tylko) jeszcze dokładniej pokazywały charakter państwa oraz ścieżkę, którą ono chce podążać. Więc stworzyłem 8 lądowych (+dziewiąta, morska) idei militarnych. I to bez pluto i arysto (które przeniesione zostały do administracyjnych, jako pewne pokazanie, jaką ścieżką wobec swoich poddanych podąża państwo). Co więcej, off i dev jak i quality i quantity się wykluczają, jako z zasady przeciwstawne (ukłon w stronę suwaków z EU2 i EU3 ;d).

Pozostałe 5 idei to idee typu "focus", mające pokazać, na czym najbardziej skupia się państwo jeśli chodzi o siły zbrojne. Piechota, kawaleria, artyleria, dowództwo, flota. Wybrać będzie można 2-3 idee tego typu, żeby nie było państw "MY SIĘ SKUPIAMY NA WSZYSTKIM. NARAZ!".

Poza tym powstały w ideach dyplomatyczne dwie nowe grupy. Jedna z nich to "open borders" będący czymś w stylu "naspraszajmy zachodnich doradców", mająca wspierać państwa, które chcą postawić na przewagę technologiczną. Rozbito też trade na "free trade" (dla państw chcących dominować handlowo rynki obce, jak np. historyczna Holandia czy Anglia) oraz "mercantylism", dla dużych państw, skupiających się na swoim handlu i zbierające go (np. Rosja jest idealnym przykładem). Obu naraz wziąć jednak nie można Tongue

Powstaną też nowe eventy od idei jak i zostaną dostosowane aktualne (np. eventy związane z trade - niektóre pasują tylko do free trade, niektóry tylko do merkantylizmu, niektóre do obu).
Polityki na chwilę obecną out z prostego powodu - przerobienie ich to jeszcze więcej czasu i problemów z balansem. Na polityki pomysł mam inny i byłyby niezależne od idei Wink

W każdym razie: zapraszam do zerknięcia i rzeczowego komentarza Smile

https://docs.google.com/document/d/1g9vs...sp=sharing
Widzę, że natchnienie czerpiesz z DeI albo VeF Smile

fajnie, że ktoś zaczyna o tym myśleć i coś tworzyć
Brzmi super...a co pozmieniales w poszczegolnych ideach?sa jakies zmiany?
(08.11.2016, 21:04)daretti napisał(a): [ -> ]Brzmi super...a co pozmieniales w poszczegolnych ideach?sa jakies zmiany?

Są poszczególne zmiany, najlepiej przejrzeć na oko wszystkie, bo dokładnie sam nie pamiętam Wink link jest na dole posta

(08.11.2016, 21:02)Saegoto napisał(a): [ -> ]Widzę, że natchnienie czerpiesz z DeI albo VeF Smile

fajnie, że ktoś zaczyna o tym myśleć i coś tworzyć

Handlowe może, militarne to pomysł własny, może ktoś wcześniej na to wpadł Smile
Przyjzalem sie temu blizej i uwazam ze mozna by to sprobowac w nastepnej kampanii...bo na prawde wydaje się to super rozwiazanie
Znaczy wydaje mi się ciekawe, jednak i tak mam wrażenie, że każdy brałby Inf/Art/Qua. Do tego zmian jest tyle że ciężko było by to zbalansować. A do kampanii i tak się nie przyda bo za bardzo innowacyjne i była by masa kłótni
Jak świetny pomysł na nowe idee by nie był to i tak balans zająłby bardzo długi czas, przynajmniej kilka pomniejszych kampanii, od początku do końca. A i tak nie wyłapie się wszystkich exploitów, na które ktoś może wpaść.
Na pewno potrzeba najpierw to zamodowac i troche w to pograc, zeby myslec o zagraniu kampanii.
(08.11.2016, 22:58)pantax napisał(a): [ -> ]Znaczy wydaje mi się ciekawe, jednak i tak mam wrażenie, że każdy brałby Inf/Art/Qua. Do tego zmian jest tyle że ciężko było by to zbalansować. A do kampanii i tak się nie przyda bo za bardzo innowacyjne i była by masa kłótni

Nie zgodzę się Tongue def jest silny, off tak samo. Cav + off dla niektórych państw też jest zajebiste.
Nawet aktualne quantity daje ciekawe możliwości, bo można prowadzić do kilku bitew zamiast jednej, a mając do tego leadership, wykorzystywać większą ilość lepszych genków i doprowadzać do sytuacji, gdzie są 4 bitwy i wygrywać 3 z nich Tongue
Na dodatek nowy patch ma zdjąć zmniejszenie combat width w zalezności od terenu, więc liczebność też rośnie na znaczeniu.

(08.11.2016, 23:05)Glaedr napisał(a): [ -> ]Jak świetny pomysł na nowe idee by nie był to i tak balans zająłby bardzo długi czas, przynajmniej kilka pomniejszych kampanii, od początku do końca. A i tak nie wyłapie się wszystkich exploitów, na które ktoś może wpaść.

Różnica jest taka, że exploity aktualne po prostu wszyscy znają, a balans idei i tak jest spierdolony, co widać w każdej kampie Wink

(08.11.2016, 23:44)Mac napisał(a): [ -> ]Na pewno potrzeba najpierw to zamodowac i troche w to pograc, zeby myslec o zagraniu kampanii.

To na pewno Smile postaram się to na dniach zrobić (i uzupełnić o liczby) i wtedy można zacząć sprawdzać. Aktualnie liczę na konstruktywną krytykę odnośnie konceptu.
a jak motywuja znikniecie tego combat width ? wydawalo sie to sensowne...czym to zastapia?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7