Agex

Pełna wersja: EufigameMP: Development Diary 1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Hej

tworzenie moda to proces często samodzielny, pełny momentów w których podejmuje się masę decyzji, zazwyczaj na bazie intuicji. To także ogrom zmian które wpływają na całokształt rozgrywki.

Postanowiłem że na wzór Paradoxu będę tworzyć co jakiś czas małe Development Diary, w których zamieszczę opisy dokonany przeze mnie zmian, tak by każdy mógł na spokojnie śledzić i zapoznawać się z tym co nadejdzie w Październiku, a także by umożliwić prowadzenie testów oraz dyskusję. Przy każdym Development Diary będę także dokonywał update moda wraz z najnowszymi zmianami. Ok zaczynajmy.

Nowe prowincje/Rynki.
Aktualnie prace prowadzę od podstawy, dodając nowe prowincje w całej Europie. I na tym tez skupi się głównie DD. Po co zapytacie? A to głównie z powodu chęci umieszczenia większej liczby graczy w HRE oraz Italii, tak by gra na minorze miała sens, a gracze przebywający na takim państwie, posiadali godnych rywali z którymi toczyć będą mogli wojny. Głównym bodźcem było zdanie wielu osób które wolą grać w Europie na małym kraju, tylko dlatego by móc wczuć się w klimat, i pisać piękne dyplo. Mówię, czemu nie? I zaczynam swoją prace.
A kiedy już ingeruje w ilość prowincji niemieckich, by nie zaburzyć balansu muszę zająć się całą Europą.

Neederlandy.
Na pierwszy ogień poszły Neederlandy. Jedno z bardziej klimatycznych państw (przynajmniej dla mnie, kocham to państwo <3)
[Obrazek: 6F6FBEB426334CD11EAF6B4B2094178E462A3FA8] 
Zauważyć możecie znane wam już zmiany polegające na wchłonięciu Flandrii oraz wrzuceniu Brabantu pod unię. Poza tym to tutaj rozpocząłem zwiększanie ilości prowincji. Skupiłem się głównie na dodawaniu terenów nadmorskich, oczywistym powodem była chęć zwiększenia limitu floty dla tego państwa jak i górnej granicy sailors. Nadal bardzo daleko do poziomu Angielskiego czy też Iberyjskiego, pozwoli to jednak na produkcję LSów jak i statków wojennych (wcześniej jako Need trzeba było zdecydować się na flotę tylko wojenną bądź tylko handlową, bardzo mały limit nie pozwalał na oba kierunki). Ned ma być państwem pośrednim, między Majorem a minorem, co w połączeniu z ciekawym położeniem oraz specyficznymi bonusami pozwala prowadzić inną, bardziej intensywną grę, wcześniej głównie dyplomatyczną, jednak ułożenie prowincji oraz nowy Trade Node (o czym później) mam nadzieję pozwoli także na bardziej znaczny udział militarny. Oczywiście na ten moment to tylko wizja całości, teraz dodano jedynie prowincje.

Włochy.
[Obrazek: 10DE6C39773D098899B8ACD0679A75AFA2C3ACC1]
Idea jaka mi przyświeca to stworzenie regionu dla 3 państw. Wstępnie przewiduje Mediolan/Venecja/Papal State lub Mediolan/Florencja/Papal State. Bazowe Włochy są jednak zbyt biedne nawet dla 2 gracz (1 gracz to zbyt mało, dwóch to zbyt wiele). Dlatego ilość prowincji jak i ogólny development poszedł w górę, w celu wyrównania tego wzrostu powstał także nowy Trade Node. A może jednak nadal tylko 2 państwa? Jak myślicie? 
[Obrazek: 659C99713B5F2B83642F85153E923E98B0D0230B]
Handel przybywa z Szampanii, a rozchodzi się na Genue oraz Venecję.
Poza tym pojawiły się także 4 nowe państwa. Rimini, Bologna, Asti, Salluzo. Mam nadzieję że gra w nowym regionie pozwoli na ciekawą rozgrywkę dla każdego uczestnika kampanii.

Austria.
[Obrazek: ?interpolation=lanczos-none&output-forma...olor=black]
Na ten moment zniknęły góry, możliwe ze znów je przywrócę w trakcie prac. Testy pokażą. Oczywiście standardowo widać nowe prowincje, nieco większa ich ilość na farmlandach powinna pozwolić Habowii mniej odczuwać regres który zazwyczaj następuje wraz z rozwojem gry. Natomiast dodatkowe prowincje z miedzią i żelazem zapewnią w przyszłości parę cennych dukatów na tym biednym państwie. Zwróćcie uwagę na nową flagę Austrii, czy wygląda dobrze?

I najważniejsze:
Nowy Handel dla Neda i Angli.
[Obrazek: F65F3CE2C1DCB8A37E8600C10F2DF5DFEB9BF48A]
Nie sugerujcie się wartościami rynków. To się jeszcze bardzo zmieni w trakcie prac. Główna kwestia to jak to teraz wygląda. Rozdzielono od siebie rynek Angielski oraz Antwerpię, wprowadzając nieco rywalizacji między oba państwa. Jak i dodano (również liczę ze zogniskuje rywalizację) rynek Kanału Angielskiego.
Nitki prezentują się tak że Handel z Ivory Coast/Karaib/13 kolonii prowadzą do nowego English Channel (notabene wymyśl ktoś dla tego kolor, bo brzydki ten jest). Następnie z tego miejsca rozchodzą się odnogi do Londynu lub Antwerpii. Z Londynu handel ucieka do Antwerpii (czas by embargo angielskie nie było tylko bronią ofensywną, ale także defensywną.) Natomiast do samej Antwerpii spada jeszcze z Lubeki, Szampanii jak i niestworzonego jeszcze rynku Niemieckiego. Antwerpia jest też End nodem (chciał bym tego uniknąć, no ale gra na to nie pozwala zbytnio.) Londyński atut natomiast to North Sea która prowadzi bezpośrednio do niego. A która pozwala handlowi z 13 kolonii i kanady ominąć English Handel do którego dostęp ma Ned jak i Francja.

Nowy rynek Antwerpii powinien pozwolić stworzyć rywalizację Ned - Hanza, Ned - Fra, Ned - Eng, Ned - Minor niemiecki. Wiec możliwości wybrania strony rywalizacji będzie sporo.

To tyle na dzisiaj, następny DD dalej pokazywać będzie głównie nowe prowincje. Teraz skupimy się na prowincjach w HRE. Oczywiście wrzucam link do moda, oceńcie czy chcecie więcej DDków z postępów moich prac, wrzucajcie swoje pomysł i pamiętajcie "Chidori ufam tobie".
Ja natomiast zaufam wam, wiec zaryzykuje z wypuszczeniem dopiero tworzonego projektu, mam nadzieje że się nie przejadę. A wy podejdziecie z profesjonalizmem do wspólnej pracy. Bo wszystko co jest w trakcie prac zmieni się jeszcze wiele razy, przynajmniej jeśli chodzi o konkretne liczby, wiec takie pojawią się w DD dopiero na sam koniec tworzenia moda.

Link do moda (musicie być zalogowani by go zobaczyć):
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...1109763821
BTW
Zostawiłem jednego easter egg, ciekawe kto go znajdzie.
Myślę, że w zbuffowanych Włoszech 2 państwa wystarczą, moim zdaniem minory włoskie powinny być bardziej niezależne(w końcu opuszczają HRE i tracą protekcję) i silne niż minory niemieckie
NIDERLANDY, A NIE NEEDERLANDY!

A tak to idea omawiania wszystkich zmian mnie się podoba.
Do Włoch natomiast wrzuciłbym 2 państwa, 3 mogą wprowadzić podobną sytuacje, jaką mamy teraz w Italii tj. ani Pomek, ani ja zbyt wiele nie mamy (choć ja się nachapałem dzięki dyplomacji). Liczba państw też zależy od tego, jaką rolę chcemy nadać temu regionowi. Ma to być centrum krucjatowe, czyli domyślnie prowadzić ekspansję w Afryce tudzież później bić uczniów Lutra/Kalwina, mały języczek uwagi w starciu tytanów Austria-Francja, czyli podbijać, co swoje i czekać na okazje walki w Europie, czy samodzielny twór, stanowiący przeciwwagę zarówno dla jednej, jak i drugiej potęgi? Jeśli postawimy na historię to rozbicie tego na troje miałoby sens, natomiast na dwoje wprowadziłoby większe możliwości dla obu graczy bez potrzeby konfliktu.

Włochy też stanowią pewne wyzwanie i dosyć wyjątkowy region, bo szybko dochodzi do spotkania dwóch sił, a i niedaleko są dwa giganty ściągające ku sobie pomniejsze państwa. Dlatego trzeba tam podjąć decyzję - tandem lub anihilacja przeciwnika. Trzy państwa stworzą więcej ścieżek do wyboru, jednak możemy być świadkami kolejnego rozbicia potencjału i słabej pozycji Włoch.

Czyżby "easter egg" to "Karaib" zamiast "Karaibów"? Wink
Natomiast flaga Austrii prezentuje się elegancko, choć może lepiej byłoby orzełka dopasować, żeby leżał tylko na środkowym pasie. Jednak sam w sobie pomysł się mnie spodobał.
Odrazu jedna duza uwaga


Eng jest pozbawiona rywalizacji o bogate rynki niemieckie i Bałtyku . Co jest niedopuszczalne Wink
Anglia w teori mająca totalna dominacje morska nie może handlować w Niemczech i Bałtyku ?
Po co ten nerf ?

Kolejna sprawa to sprawa francji która jest strasznie pokrzywdzony jeśli chodzi o handel . Bo wszystko z niej ucieka


Zaraz chidori przedstawię inna wizję tego jak zaproponować zmiany w handlu myślę że rewolucyjNe . !! - oczywiście wybór i decyzje należą do Ciebie

REWOLUCJA :

Główny problem handlu zawsze to były end node i wpadłem na genialny pomysł.
Zawsze było tak ze jakieś państwo przez fakt posiadania end node bylo wielce uprzywilejowane.
Jak się tego pozbyć - proste

dać end node tylko jako obszar z JEDNĄ PROWINCJA o wartości power trade z prowincji = 1 o tym kto będzie miał tu monopol decyduje tylko flota handlowa ale też jaka będzie miał wartość ten nod będzie napędzany tylko przez flote i karawany (kupcow)
Wiec end node bez akkcji handlowych graczy ma wartość startowa zero .
1 prowincjonalny end node byłby takim "niczyim workiem" ktory ma wartość startowa 0 i można go napełniać kradną innym handel . A zyski z niego będzie miał ten kto wysle tu fregaty i je politycznie i militarne utrzyma

Przykład :
Wezmy ze zrobim end node z JEDNEJ prowincji calise do niego będzie wpadać handel z bordoxe handel noda angielskiego i handel z Antwerpii .
Każde z tych 3 panstw będzie mogło krasc sobie TYLKO handel fota I wzasadzie tylko flota można robić colect w end node który sam w sobie będzie miał zerowa wartość .

Podobny end node można zrobić na południu na takich samych zasadach ale to już kwestia pomysłu
Np
Dać 1 prowicjonalny end node w mieście genua. Gdzie ten kto ma panowanie na wodach Śródziemnym może tam sprowadzać cały handel poludniowej europy.

Francja dałbym jej taki mini centralny END NODE polegający na tym ze handel wyciekal by jedynie do tych 1 prowicjonalnych nodów na pln i południu. A nie do nodow "jakiś panstw"

Zwiększył bym też bazowy zasięg handlu aby więcej panstw miało dostęp do tych 1 prowincjonalnych end node

Ameryki : handel płynął by z 13 koloni do Kanady do node angielskiego lub Antwerpii (nie do 1 prowicjonalny noda )

Handel z lubeki -> dałbym do tego jednoprowincjalnego end node (calise)

zmienił bym też liczbę bazowych kupców = 3 aby rywalizacja handlowa była większa

Można było by dać Tigera za handlowanie w JEDNO PROWINCJONALNYCH end nodach +1 kupiec
uważaj żebyś się nie napracował, a potem się okaże, że wszystko poszło w piach.
W piach idzie praca tylko mniej poważnych i wytrwałych moderów
Uwaga do idei 1 prv end node :

Nody nadmorskie (zregoly główne colect panstw) z którego będzie splywac handel do 1 prv end noda powinny mieć podobny całkowity local trade power z prowicji (podobna liczba cotow.)
Aby node angielski , holenderski , lubeka (iberia ? ) miale podobny power trade np 120 a przynajmniej zbliżony aby kradzież do "worka end node " była podobnie trudna . Żeby nie bylo tAK ze lubeki ma 300 TP a hol 200 a eng tylko 100 . Wtedy taka lubeka może łatwiej chronić swojego a więcej wyslac na kradzież cudzego
Ja bym podzielił english channel na część brytyjską i holenderską. Kończący byłby w holenderskiej części, ale z odnogą do noda brytyjskiego i może także francuskiego.
Wzorując sie na paradoxplazie:


Awesome!

Teraz czekam na lajki, pamiętajcie że za krytykę usuwanie postów
Stron: 1 2 3 4