Agex

Pełna wersja: [Imperator] Dev diary - linki, dyskusja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Piękna kalka EU4.

Johan <3.
Już miałem nadzieje, że umarł, bo nie było DD.
Jaka kalka jak ręcznie będzie się ustawiało taktyki które będą działały trochę jak gra papier kamień nożyce?

Poza tym cała idea za Eu Rome to było Eu3 w starożytności + postacie jak z Ck. Więc nie widzę nic dziwnego w tym, że kontynuacja Eu Rome zachowa tę tradycję i też będzie połączenie tym razem Eu4 z Ck2.

Ciągłe gadanie o tym, że to kalka Eu jest śmieszne skoro jest to kontynuacja gry która właśnie była spin offem EU. Poza tym jest trochę krzywdzące i nie do końca prawdziwe. Jest lojalność wojsk, są postacie, składanie ofiar, barbarzyńcy, zupełnie inne wojny domowe itd. Wystarczająco dużo cech by ten produkt się wyróżniał.

System lojalności wojsk i wojny domowe gdzie tworzy się normalne państwo buntownicze oraz najazdy barbarzyńców którzy też mogą własne państwa utworzyć to były elementy jak na czasy Eu Rome rewolucyjne i zdecydowanie wyróżniające na tle innych strategii. Imperator jeśli tylko chociaż przeniesie to co znamy z Eu Rome to też będzie miał swój własny charakter, o to nie ma się co martwić.
Bo to jest kalka 1:1 i nie masz co zaklinać rzeczywistości, że jest inaczej. Jako taktyki dodaj sobie bonusy państwowe z Eu i masz to samo.

Papier kamień nozyce. Ehe, zdecydowanie.

Poza tym nie wiem po kij piszesz o buntach i całej reszcie tego badziewia, skoro dd odnosi się tylko do bitwy.

Odychaj.
Bonusy państwowe w EU4 to sztywne idee narodowe + idee wybierane (Czyli też sztywne, bo zmiany nieopłacalne). Tutaj masz tradycje (quasi-sztywna) + taktykę (wolna). Czyli model bardziej elastyczny niż w EU4.

Nie ma co się jarać ale i nie ma co hejtować. Głównym wyróżnikiem dla Romka były właśnie wojny domowe, nielojalne armie i migracje barbarzyńców. I to one być powinny. Ale to zobaczymy potem...
No tak, reszta wygląda względnie ok, ale jest mi trochę smutno, bo paradox chyba kiedyś miał politykę "nie podpieprzamy elementów z jednej gry do drugiej" ;d
Na razie "podpierniczoną rzeczą" są tutaj monarch pointy. Rzeczy takie jak minusy do walk w górach (z wartością -2) itp miały miejsce od EU1 i funkcjonowały w każdym systemie, gdzie rzut kością był widocznym obiektem pola bitwy.
Albo, że będzie można zmieniać kulturę maną. Nienawidzę tego jak łatwo można w Eu4 wymazać całe narody z mapy. Przed wojną domową mają też dać "countdown" co rozumiem będzie funkcjonowało jak ostrzeżenie przed buntem z Eu4. W Eu Rome było ostrzeżenie o ryzyku wojny domowej czy o tym, że jakiś generał ma niebezpiecznie niską lojalność i tak też powinno być w Imperatorze. Dokładny countdown psuje immersję i obraża gracza robiąc z niego debila.

Generalnie najbardziej podoba mi się system w którym jest niewielki procent szansy na to, że coś się stanie. A nie, że klikasz manę i puff z galów robią się rzymianie.

System idei też mi średnio leży. Raz dwa ludzie go obcykają i zwłaszcza na multi będą obowiązkowe zestawy. Tak jak teraz eco def off.

Mógłby być bardziej realistyczny system - bez kupowania idei za manę ale im więcej coś się robi czy używa tym większa szansa na dostanie idei. Ktoś dużo walczy to ma szansę na dostanie idei militarnej, ktoś gra pokojowo i handluje to gra mu co jakiś czas losuje jakąś ideę gospodarczą którą może zaadoptować, ktoś zawsze trzyma dużą armię ponad budżet to w nagrodę ma szansę na dostanie jakiejś idei od ilości. Obok tego niektóre idee do wzięcia mogłyby być możliwe do odblokowania również przez historyczne reformy przeprowadzane po kilknięciu decyzji wymagającej określonych warunków.

Powinni też wziąć przykład z Ck2 i wprowadzić jak najwięcej opcji dostosowania zasad rozgrywki. Tam ja mogę wyłączyć matrilinearne mariaże, ustalić 3x większą trudność zmiany religii i kultur i cieszyć się w miarę historyczną grą. Ktoś inny może znowu pójść w zupełnie innym kierunku. Wszyscy zadowoleni.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...c.1125966/

Omówienie niektórych państw startowych. Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa z podbojem tych wszystkich malutkich państw barbarzyńskich. Tyle wojen zeby podbić sama Italie a co dopiero Galie
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1126896/

Sytuacja na wschodzie w 304 r. przed Chrystusem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13