Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Temat założył: ChidoriDyskusja - Zasady

#1
START : 4 Grudzień
Modyfikacja: Na ten moment brak
Aby za subskrybować moda trzeba być zalogowanym na stronie inaczej wyświetli się że plik nie istnieje!

Ustawienia Serwera:

GENERAL:
1)Poziom trudności : Normal
2)Terra Incognita : Tak
3)Dynamiczne nazwy : Tak
4)Nazywanie regionów : Tak
5)Randomowy Nowy świat : ---
6)Reszta nie/brak

MULTIPLAYER:
1)Tylko host może robić save.
2)Brak możliwości edycji save.
3)Ledger: Ograniczony.
4)Victory card: Tak.

Regulamin:
TEMPO GRY
1) Domyślna prędkość to 2 z możliwością zwiększenia do 3.
2) Zakaz pauzowania.
3) GM może pauzować w celu załatwienia spraw organizacyjnych.
4) W trakcie wysyłania warunków pokoju obowiązuje pauza. 

OGÓLNE (znać powinni wszyscy)
1) W czasie wojny na żądanie drugiej strony należy natychmiast podać warunki pokoju. WARUNKI POKOJU PODAJEMY POPRZEZ ICH WYSŁANIE W GRZE.
2) Gdy druga strona się godzi na warunki pokoju, nie można ich już renegocjować i należy podpisać pokój.
3) Poddanie lidera wojny silnikowej oznacza poddanie całej strony (sojuszu silnikowego)
4) W jednej wojnie silnikowej państwo możne stracić 100% warscore. W wypadku poddania się przywódcy wojny, od całego jego sojuszu można zażądać łącznie 100% warscore.
5) Pokój wysyła wygrany.
6) Zakaz wyzwalania państw, anulowania wasalizacji, zrywania unii personalnej kosztujących 100% warscore.
7) W przypadku poddania sojuszu silnikowego, pokój podpisywany jest z przywódcą wojny. I Z NIKIM INNYM!
8) Zakazane jest transportowanie wojsk przy użyciu floty państwa nie uczestniczącego w konflikcie.
9) Każda wojna silnikowa traktowana jest osobno, wiec gracz może się poddać w jednej i walczyć w drugiej. 
10) Warunki pokoju na żądanie muszę zostać zaakceptowane lub odrzucone na pauzie. 
11) Pierwsza grupa idei nie może być militarna.
12) Całkowity zakaz przekazywania TRADE POWER między graczami, jak i zabieranie tej opcji w warunkach pokoju.
13) Zakaz sprzedawania prowincji bez core terytorialnego do 1550 roku. 
14) Każdy z graczy zobowiązany jest na starcie sesji zaznaczyć opcję zakazu wypowiadania wojny przez AI i odznaczyć pozwolenie na zrywanie sojuszy. 
15) Zakaz brania przemarszu wojsk i dokowania od wasali gracza bez zgody ich seniora.
16) W negocjacjach pokojowych zakazane jest odcinanie prowincji przeciwnika od reszty kraju tworząc tzw. enklawę, czyli odcinając dostęp ze stolicy do danej prowincji poprzez drogę morską bądź tereny neutralnego państwa (wasale i unie personalne nie liczą się jako neutralne państwa). Z wyjątkiem gdy:
Zabierana prowincja jest prowincją z Core, wtedy można utworzyć enklawę, ale państwo tworzące enklawę jest zobowiązane do nieustającego udostępniania przemarszu wojsk dla właściciela odciętych prowincji. Natomiast państwo któremu udzielamy przemarszu może poruszać się jedynie drogą bezpośrednią do enklawy, oraz nie może trzymać armii na terenach państwa które udziela mu przemarszu.
17) Zakaz stawania armią pod wpływem Exile na prowincjach z armią innego gracza. 
18) Gdy sesja dobiegnie końca wszyscy gracze oprócz GMaów i hosta są zobowiązani do opuszczenia serwera w czasie krótszym niż 10 minut. Po tym czasie puszczana jest pauza by wygonić niechcianych gości. 
19) Zakazuje się wszelkich paktów z Mingiem (sojusz,wasalizacja i tym podobne)
20) Nakazuje się zerwanie Unii Personalnej między graczami natychmiast gdy będzie to możliwe od jej zawarcia poprzez akcję dyplomatyczną.

NIEOBECNOŚĆ GRACZA
1) Każde państwo gracza na którym gra AI, otrzymuje za pierwszym razem i tylko raz na całą kampanię protekcję(zakaz ataku na to państwo). W przypadku następnych nieobecności traktowany jest jak AI, chyba że GM oficjalnie uzna inaczej i udzieli dodatkowej protekcji.
2) Państwo gracza na którym gra AI a zaatakuje innego gracza traktowane jest jak AI i można mu zabrać 100%.
3) Z państwem gracza na którym gra AI nie wolno podpisywać sojuszy. (Można utrzymywać wcześniejsze)
4) Państwo gracza na którym gra AI nie może być wzywane do ofensywnych wojen. 

BRAK PERMA NA PAŃSTWIE
1) W przypadku braku perma na państwie gracza na którym gra AI zakazuje się podpisywania sojuszy z tym państwem.
2) Zakazuje się także atakowanie takiego państwa.
3) Państwo bez perma na mocy GMa może zostać uczynione zwykłym państwem AI
4) Zakaz brania przemarszu wojsk i dokowania od państwa na którym nie ma perma a gra AI. Wyjątek to sytuacja w której posiadamy sojusz.

ZASADY SUBOWANIA
1) Perm na obowiązek pozostawić wskazówki dla swojego suba 
a) słowne bezpośrednio dla GMa (Słowne tylko dla suba nie będą prawomocne)
lub 
b) pisemne dla suba i GMa lub innego gracza jeśli perm jest wrogiem państwa na którym gra GM. Po sesji inny gracz ma obowiązek pokazać wskazówki GMowi by ten sprawdzić czy wszystko było jak miało być. 
2) W przypadku braku wskazówek od perma, sub ma całkowity zakaz atakowania innych graczy, jak i dołączania do wojen ofensywnych sojuszników. Nie można podpisywać z nim także nowych sojuszy silnikowych, chyba że jest to sojusz by państwo trzecie mogło wejść do wojny defensywnej w przypadku ataku na suba.

REHOST
1) Każdy ma prawo do jednego rehosta na sesję. Rehost musi być uzasadniony utratą połączenia/wystąpieniem desynchronizacji lub innych błędów.
a) O dodatkowych rehostach decyduje GM.

CONDOTTIERI
1) Zakaz wysyłania Oferty Condottieri do AI przez graczy.
2) Każde państwo może wynająć maksymalnie 20k condotierii.

#2
Wstawiam wstępny regulamin,
dawać spostrzeżenia i wnioski z aktualnej kampanii.

#3
(24.10.2016, 21:34)Stobek napisał(a): Ogólnie spoko. Bardziej bym pogadał o modzie, np co zrobić z potworami z tona MP i z takim regenem MP ze zaden anihil nie straszny(Rosja np).

COndiottieri do 20k? WHy? czemu? Ja uważam, że każdy kraj o ile silnik pozwala powinien dostawać ile chcę condiottieri. Zakazałbym tylko wysyłania najemników - condiottieri to powinno iść z MP graczy wtedy każdy by się zastanowił 2 razy.

Dyskusja o modzie będzie nieco później.
Sam muszę się znacznie lepiej do niej przygotować.
Zasada o Condo jest odpowiedzią na problem z modyfikacją który wystąpił. Zmiana ilości najemników, a raczej modyfikator który wykorzystujemy by na to wpływać drastycznie zmienia ilość Condo jakie można wysyłać, mocno zawyżając te ilości. 

Jeśli w dyskusji o modzie zmienimy modyfikator odpowiadający za najemników lub sposób przydzielania najemników wtedy będzie możliwość ewentualnego nie ruszania sprawy condo.

#4
Jest w ogole taka zasada jak condo do 20k?

To wszyscy w koło ją złamali w takim razie po pare razy.

Kategoryczny zakaz fake warów! Niech GM+Ktoś jeszcze+ktoś jeszcze to ocenia. Czy coś.

#5
Można wywalić zasadę "14) Każdy z graczy zobowiązany jest na starcie sesji zaznaczyć opcję zakazu wypowiadania wojny przez AI i odznaczyć pozwolenie na zrywanie sojuszy. "
teraz jak kogoś wywali, to po prostu nie da się tam ai

#6
(24.10.2016, 21:54)tiomor napisał(a): Jest w ogole taka zasada jak condo do 20k?

To wszyscy w koło ją złamali w takim razie po pare razy.

Kategoryczny zakaz fake warów! Niech GM+Ktoś jeszcze+ktoś jeszcze to ocenia. Czy coś.

Przecież to jest propozycja zasad do przyszłej kampanii.

#7
no to propozycją jest zakaz fejków :p

#8
Zdecydowanie zakaz fake warów

#9
Nie powinno być limitu kondo. Po pierwsze mało kto wynajmuje za darmo a niewielu stać na wynajęcie większych armii, po drugie kraj wysyłający kondo jest przez pierwszych 12 miesięcy pozbawiony możliwości użycia tych wojsk we własnych wojnach. To wszystko powinno się balansować ekonomią i polityką w grze a nie sztucznymi zasadami.

Zakaz dyplo z Mingiem? Liczyłem, że w tej kampanii, po dojściu Krystiana, Piotrka, Żużla i innych zagramy już z Azją i Chinami likwidując Minga i dając na jego miejsce królestwa Chińskie.

Zasadę z przemarszem do enklawy możnaby uściślić, że taki przymusowy przemarsz ma być wykorzystywany tylko do dostania się do enklawy najkrótszą trasą a nie chodzenia sobie po kraju jeśli gospodarz sobie tego nie życzy.

PS. Zawsze jak czytam o Permach to mam przed oczami państewko na wschodzie Rosji - Perm. Wy też tak macie?

#10
OGOLNE
"11) Pierwsza grupa idei nie może być militarna." Plutokracja? Nie daje tak dużego bonusu militarnego i w późniejszych fazach rozgrywki jest coraz mniej przydatna i np. ja na Lubece z checia zamieniłbym ją na coś innego. Była w tej sprawie jakaś ankieta czy coś?
"16) W negocjacjach..."
Jak chcecie kontrolować czy ktoś nie liczy ile mam np. armii?
BRAK PERMA NA PANSTWIE
Moze dodajmy podpunkt, ze swoja decyzje GM oglasza na czacie w grze?
ZASADY SUBOWANIA
Co jesli sub bez wskazowek zostanie zaatakowany i jakies panstwo wyrazi chec pomocy w wojnie, ale nie beda mogli podpisac sojuszu silnikowego, bo zasady tego zabraniaja?
Jeśli ktoś chce obserwować kampanie, to powinien subować w razie potrzeby. Jeśli odmawia subowania, to nie powinien moc obserwować.
Spierdalaj 
Albo lepiej 
Powiedz gdzie. Podjade 
Bedziesz spierdalał


~PiotrekEU




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości