Witaj!
Rejestracja

  • 2 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Drobny rebalans polityk pod MP

#1
Zakładam ten wątek, by zaproponować drobne zmiany w politykach, które rozwalą standardowy zestaw idei, ale przy okazji nie wprowadzają rewolucji.

[Obrazek: cfcbef688e9d51c1gen.png]

A teraz trochę wyjaśnień:
Najpierw główne założenia:
- uniemizliwienie łatwego stacjowania podobnych bonusów
- uniemizliwienie łatwych comb
- znerfienie bonusu polityk z idei które są dobre same w sobie
- zboostowanie bonusu polityk z idei które są gówno warte

Zmiany:
1) Aministrative:
+ Pluto dodanie 0,2 republican tradition (przesuniete z qual+pluto)
2) Economic:
+ Offensive zamiast 10% ACA, daje -1 unrest i -5separastism (zamiana z off + hum)
+ Quality zamiast 5% dyscypliny daje +10% tax (przesuniete z eco + pluto)
+ Pluto zamiast 10% taxa, daje -5% shock dmg
3) Humanizm:
+ Offensive zamiast -1 unrest i -5separastism , daje 5% ACA (zamiana z off+eco i oslabienie)
4) Innovaitve:
+ Defensive zamiast 10% fort defense i fort mainteneance, daje +2% dyscypliny.
+ Naval - usunieto +5% naval morale recovery (przeniesiono do inno + maritime)
+ Quality - zamiast 20% ICA, daje 10% good production
5) Religious:
+ Arysto - zamiast -1% unrest i +1% missionary strength, daje +10% CCA
+ Defensive - zamiast +20% religious unity dodano +1% misionary strength
6) Diplomatic
+ Arysto - zamiast 1% horde unity, dodano -3% fire dmg
+ naval - zamiast 20% dip relations speed, dodano 15% force limit modifier (przeniesione z naval + maritime)
+ Offensive - dodano +1 horde unity (przeniesione z dip + arysto)
+ Plutocratic - zamiast +25% relations speed, dodano 5% ICA
+ quality - zamiast 25% envoy travel time, dodano 5% ICA
7) Espionage:
+ Arysto - zamiast 20% CCA, dano +5% shock damage.
+ Offensive, zamiast +1 DIplomat, dodano -1% army tradition decay (przerzucone z quality)
+ Quality, zamiast -1% army tradition decay, dodano +3% fire dmg.
8) Influence:
+ Offensive - dodano 25% vasal income (przeniesione z quality)
+ Quality - zamiast 25% vasal income, dodano 10% MP recovery speed
9) Martime:
+ Humanist - dodano 10% BS CA (przeniesione z inno + maritime)
+ Innovative - zamiast 10% BS CA i +1 naval leader manuver dano 5% naval morale reovery (przeniesione z def+naval)
+ Arystoctatic - dodano +1 naval leader manuver (przeniesione z inno + maritime)
+ Naval - usunieto 15% naval force limit
+ Offensive - zamiast 5% durability dodano 10% foreign trade power
+ Quality - 20% morale of navies zmieniono na 5%


Nie wnikałem póki co w kolory, to jest w to które monarch pointy potrzebne są do których polityk. Pewno może zostać jak jest, ew. można coś tam dopracowac.
Odpowiedz

#2
Oprócz zabrania dla eco+quality dyscypliny to mi się średnio podoba.
5% dysc dla inno-defensive to imo za duzo, dalbym 3%.

Ekonomia wogole niepowinna miec bonusu wojskowego bo ta ideaa sama w sobie na mp jest za mocna. Plutokracja+administracja i tam mogloby byc 10%CA.

Zmiana zhumanizmem spoko.
Odpowiedz

#3
ICA wrzucone do Espionage. Po co i czemu? Więc ICA może mieć tylko republika albo musisz brać bardzo (przynajmniej dla mnie) nieciekawą ideę jaką jest Espionage? Trochę jak zmiana by pisać o terminatorach republik i by w większości zwyczajnie wyeliminować tą politykę jak dla mnie.
Odpowiedz

#4
"Albo grubo albo wcale"
Odpowiedz

#5
Ze skrajności w skrajność przejdziemy w ten sposób. Przy okazji jednoczesne obniżenie ewentualnej atrakcyjności Espionage dla krajów kawaleryjskich poprzez zabranie 10% CCA.
Odpowiedz

#6
Espionage stawał się "must have" dla krajów kawaleryjskich, a bezzużyteczne dla innych.
Ta zmiana sprawia że jest średnio przydatna dla wszystkich. Kto chce dodatkowe 10% i pasuje mu do innych idei, to weźmie

Eco+Pluto ma na celu wzmocnić nieco Plutokracje, która mówicie jest bezuzyteczna (z czym ja się nie zgadzam do końca). Teraz nagle robi się za silna. Jeśli tak to można wywalić ta politykę i dać bonus do produkcji.
Odpowiedz

#7
ja tam ufam macowi ma facet wyczucie to balansu... jakbys jeszcze mac rzucił okiem na to co zaproponowal see i naniósł jakies poprawki i korekty to byloby milo
Odpowiedz

#8
(14.11.2016, 16:09)Mac napisał(a): Espionage stawał się "must have" dla krajów kawaleryjskich, a bezzużyteczne dla innych.
Ta zmiana sprawia że jest średnio przydatna dla wszystkich. Kto chce dodatkowe 10% i pasuje mu do innych idei, to weźmie

Eco+Pluto ma na celu wzmocnić nieco Plutokracje, która mówicie jest bezuzyteczna (z czym ja się nie zgadzam do końca). Teraz nagle robi się za silna. Jeśli tak to można wywalić ta politykę i dać bonus do produkcji.

Moim zdaniem mozna dodac polityke 10% shock damage, tak jak robi to Sae, zamaist 10%CA.
Wole tez te zmiany na obecna kampanie zamiast tych Sae bo sa mniejsze i uwazam ze niema co skakac na glebokowa wode.

Podsumowując:
Bonus do dysc z polityk z 5 do 3%
Religijna+Arysto dałbym 3% dysc też zamiast kawy. Jakoś bardziej mi klimatyczne jest to, że tacy świetoszkowie się niepoddają(albo morale bonus).
Zamiana Espionage+quality z 10% CA piechoty na 10%shock dmg, albo inny ciekawy bonus.
Odpowiedz

#9
Bonus do dysc z polityk z 5 do 3% - OK, początkowo tez tak myslałem.
Religijna+Arysto - ja bym tu właśnie dał +10% shock damage.
Zamiana Espionage + quality - tu można dać 10% fire damage. A Espionage + arysto zostawić tam jakies 15% do CCA.


Czekam aż inni się wypowiedzą.
Odpowiedz

#10
Wygląda ok, może jakaś polityka na 5 merców ? Np. Trade+ coś
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 33 ms (52.54% PHP / 47.46% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 0.06 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]