Witaj!
Rejestracja

  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Pomkowe polityki

#1
W związku z tym że polityki są obecnie sporym problemem w balansowaniu gry MP a poprzednie propozycje zmian tego nie wydawały się wystarczające postanowiłem spróbować stworzyć własne które mogłyby uprzyjemnić grę na naszej scenie. Założenie poniższych polityk jest proste, każda wymaga trzech grup idei, jednej dowolnej militarnej oraz dwóch konkretnych z grupy dyplomatycznej lub administracyjnej, do tego liczba polityk jakie można mieć wybranych jednocześnie z tym systemem wynosiłaby trzy zaś każda polityka kosztowałaby 2 pkt militarne miesięcznie.
[Obrazek: S7FOham.png]



Jak widać każda polityka oferuje dwa bonusy, bonus militarny zależy od wziętej idei dyplomatycznej, bonus ekonomiczny od wziętej idei administracyjnej, zdecydowałem się na taką opcję ponieważ pozwala to lepiej zbalansować idee militarne bez patrzenia na to jakie każda z nich ma polityki, także łatwiej dzięki temu zbalansować słabsze idee dyplomatyczne które nie ukrywajmy w większości nie są zwykle rozpatrywane poprzez danie im różnych silniejszych lub słabszych polityk militarnych, jednocześnie ułatwia to też balans idei administracyjnych ponieważ ich wybór nie wpływa już na jakość armii. Podane wartości i bonusy są oczywiście tylko propozycją na szybko przystosowaną mniej więcej do obecnego balansu idei.

W praktyce system ten daje klika możliwości wyboru co do ścieżki idei, jak widać skupiając się jak do tej pory na ideach militarnych i biorąc je kiedy tylko się da będzie można mieć odpowiednio:
1 politykę przy 4 i 5 ideach
2 polityki przy 6 ideach
3 polityki przy 8 ideach

Jeśli zaś ktoś chciałby pomieszać w ideach i nie brać militarnych a tylko dajmy na to administracyjne by zmaksymalizować dyscyplinę możliwe będzie posiadanie:
1 politykę przy 3 ideach
2 polityki przy 4 ideach
3 polityki przy 5+ ideach
W teorii pozwala to mieć dajmy na to +15% dyscypliny z polityk już około 1630 roku, w praktyce jednak wiązać się to będzie z kosztem dwóch grup idei militarnych mniej za 10% dyscypliny przewagi co sprawia że w pewnych sytuacjach taka strategia będzie opłacalna w innych zaś niezbyt i obie strategie będą w różnym czasie posiadać swoje "powerspike".

Wydaje mi się że z takim systemem polityk oraz ciut zmienionymi ideami gra pod tym kątem mogłaby się stać dość dobrze zbalansowana i kluczem do zwycięstwa nie zawsze byłoby napierdalanie ile się da militarnych idei i opłacałoby się trochę tu mieszać biorąc czasem coś innego niż tylko kolejną idee mil.
Odpowiedz

#2
Ciekawy koncept.

Jak dla mnie to brakuje głębi, możliwości tworzenia wymyślnych buildów, możliwości zaskoczenia innych swoją pomysłowością. Te vanilowe idee (dip, esip, influ szczególnie) same w sobie nie dają atutów, nie wybierzesz ich, by zagrać inaczej niż sąsiad. Bierzesz je tylko dla polityk.

I na pierwszy rzut oka wygląda dla mnie to tak:

Państwo lądowe najlepiej jak weźmie - diplomatic, mil, mil, inno, mil, eco, mil, adm i ma +15% do dysy, szybszą początkową ekspansję, boosty do ekonomii, monarch pointów i najemników;

Pańwsto morskie musi wziąć naval z militarnych, co mocno osłabia go na lądzie. Dodatkowo, gdy chce wziąć trade, explo, maritime to nie starcza mu miejsca na idee administracyjne, które dają polityki militarne. Nie mówię już o miejscu na diplomatic z dyscypliną. Także - nie dość, że państwa morskie mają tylko 3 idee strikte militarne, to jeszcze brakuje im militarnych bonusów z polityk.
Odpowiedz

#3
Dobra. Teraz weź influence i miej +30% do morale.
Odpowiedz

#4
I dalej jeśli chodzi o zastosowanie polityk:

Polityka kosztuje 2mil i trwa minimum 5 lat czyli kosztuje 120 mil najmniej. Ile musze wbić deva, idei czy techa żeby opłaciło mi sie w ogóle uruchamiać te polityki i walczyć z czasem żeby sie wyrobić z klikaniem deva w 5 lat. Albo czy opłaca mi sie mieć tańsze budynki o 10% kosztem 120 mil?

Dalej o balansie: Maritime jest teraz bardzo dobre dla hybryd jak Francja, Włochy czy Turcja, bo masz lepsza flote i 10% do dysy. W sumie lepeij sie na tym wychodzi niż z diplonatic. Szkoda, ze nie jest to taka super opcja dla ich lądowych rywali jak polska, hab czy rosja.
A jak wezmę trade i 3 adm to bede miał +3 do tradycji?
Odpowiedz

#5
A co Ci da trzy tradycji gdy przyjdzie Ci ktoś kto tradycje zgarnie z zwykłych idei i walki i nakopie Ci z bonusami do armii?
“Bushido is realized in the presence of death.
This means choosing death whenever there is a choice between life and death.
There is no other reasoning.”
Odpowiedz

#6
Ja wole saegatobpolityki. Te sa poprostu brutalnie proste i hamskie. Stakowanie bonusow . Wyglądają jak rak i daja hamskie bonusy zamaist ciekawych opcju. U sae pod koniec grania francja mialem whuj polutyk do wyboru i moglem byc w miare elastyvzny. Tutaj nieda sie uniknac monmaxowania. Sa brzydkie i niefajne.
Pozattm sa nieprzetestowane, rozkminione na kolanie i nie da sie przewidziec jak to wyjdzie w praniu. W pomkowej kampaniw. Tygodniu moglyby przejsc ale wprowadzenie czegoś takirgo w niedziele swiadczy o brkau umiejetnosci organizacyjnych.
Odpowiedz

#7
Stackowanie bonusu?? Nawet jesli chcesz stackowac sobie jeden bonusik na polityce mordeczko, to rezygnujesz wtedy z militarnych ideii musisz wziac na przyklad 2 dip albo 2 adm co powoduje, ze jestes w tyle z militarnymi idejkami, ktore daja Ci przykladowo 4 bonusy.
Polityki jak dla mnie dobrze przemyslane i daja mozliwosc walki morskim na ladzie. Nie wiem czy wszystklo jest zbalansowane, ale to wyjdzie w praniu. W politykach Sae tez byl jeden build jak dla mnie, wszystko zalezy od Twojego punktu widzenia. Jesli taka Francja wezmie sobie 4 niemilitarne, a kto inny wezmie o jedna wiecej militarna to bedzie lepszy na ladzie, a taka Francja bedzie miala wieksza ekonomie, ale co po tej ekonomii??? Skoro dostanie wpitol.

Powiem wiecej, bardzo cieszy mnie, ze takie polityki zostaly wprowadzone, bo faktycznie teraz handlowe panstwa maja jakakolwiek szanse stworzyc jakies zagrozenie dla ladowego panstwa- nadal nie stanowia sily ktora moze sie mierzyc z francja czy prusami na ladzie, ale taka anglia nie dostanie anihila w mid gamie od kazdego dookola.
“Bushido is realized in the presence of death.
This means choosing death whenever there is a choice between life and death.
There is no other reasoning.”
Odpowiedz

#8
Take chyba nie zrozumiałeś jak te polityki działają. Wystarczy jedna idea dip i do tego 3 adm i mam 3 razy ten sam bonus militarny, nie musisz ograniczać ilosci idei militarnych. Dysycplina w maritime wzmacnia morskie tylko pozornie. Kraje majace dostęp do morza mogą z niej również korzystać i jest bardzo dobra opcja ergo francja i turcja nic nie tracą w takim balansie względem morskich. Mówiąc inaczej eng i spa nie zyskuja zamierzonego atutu. Stratne natomiast sa państwa strikte ladowe jak hab.

Gdzie w moich ideach jest jeden build?
Odpowiedz

#9
Ale przecież jak weźmiesz sobie same dip i adm to masz konkretny bonus ale nie masz innych typu bonusy z deff czy quality nie wspominając o quantity. Wolę pełna idee militarną niż iść w build samych dip adm i jedna militarna.
“Bushido is realized in the presence of death.
This means choosing death whenever there is a choice between life and death.
There is no other reasoning.”
Odpowiedz

#10
Ja też.

Uniknąłeś odpowiedzi o jeden build w moich ideach. Tam nie ma jednego buildu. Kombinować i łączyć można na wiele sposobów. Ale chyba niektórzy są zbyt leniwi a inni mało spostrzegawczy, by to dostrzec. Dlatego będziecie się jebać w takich prostackich, nieprzemyślanych projektach.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 37 ms (59.44% PHP / 40.56% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 0.3 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]