Witaj!
Rejestracja

  • 3 głosów - średnia: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Projekt Legion XV - Regulamin

#1
Troche slabo ze po tylu latach ciagle nie ma dobrego regulaminu Tongue

Zaczne na bierzaca korygowac to co wychodzi bo znajac zycie po skonczeniu XIV i przed XV znowu zrobimy zeby byloTongue

I.

Dwie pierwsze linijki


Cytat:Frakcje:
Oś: GER, ITA, JAP, SWE, HUN
Alianci: UK, FRA, USA, ZSRR, BRA

Nie sa starym zapisem jak Kuciek wczoraj mowil , zostaly dodane niedawno, po tym jak ktos zinterpretowal reg ze USA to nie aliant.
Zeby w przyszlosci nie bylo watpliwosci czy Oś w regu to to samo co Oś w silniku gry proponuje zmienic w regu nazwy frakcji

Frakcje:
Czarni: GER, ITA, JAP, SWE, HUN
Niebiescy: UK, FRA, USA , BRA

Czerwoni: ZSRR
Biali: tu wypisze wszystkie pozostale wystepujace w grze i nieobsadzone przez gracza panstwa

Po przeredagowaniu rega bedzie wiadomo ktory punkt dotyczy Frakcji(panstw sterowanych przez gracz) , a ktory sojuszu z silnika gry( czyli panstw graczy plus AI)

II.


Cytat:6.1. Zakaz wypowiadania wojen oraz przyjmowania do frakcji krajów które są związane z eventami wszczynającymi wojnę innych państw.

nowy

6.1. Zakaz wypowiadania wojen oraz przyjmowania do frakcji krajów które są związane z eventami wszczynającymi wojnę innych państw. Zakaz obowiazuje do zakonczenia takiej wojny.

6.1b.Tu bym wypisal wszystkie obowiazujace wojny eventowe. zeby nie wyszlo ze np Kolumnia ma event na Paname i jej nie mozna zaatakowac Tongue

Wloskie wojny evetowe:
-Abisynia
-Albania
-Grecja

itd. 

III.

Cytat:8.19. ZSRR przed wejściem do Aliantów, musi zakończyć wszystkie rozpoczęte wojny. Do takich wojen, nie może zaprosić innych Aliantów.

Wyjatek, wojna z ktorymkolwiek panstwem z frakcji Czarnii.



Mam nadzieje ze za kilka legionow wkoncu punkty beda w takim brzmieniu ze nie bedzie pola manewru na nadinterpretacje.

A co do aktualnego legiona, wojna na interpretacje regulaminu wyglada bardzo ciekawie Tongue
Odpowiedz

#2
Myślę, że zamiast wprowadzać kolejne definicje dla zbioru państw lepiej zapisać w punktach regulaminu państwa które to dotyczy. Czyli zamiast pisać Oś, piszemy GER, ITA, JAP itd. W zależności ilu byśmy mieli graczy, to w regulaminie ujmujemy tylko państwa sterowane przez człowieka. Wyszczególnienie państw pozwoli łatwo interpretować co kogo obowiązuje.

Wypowiadanie wojen eventami/decyzjami trzeba uściślić czy dotyczy tylko krajów graczy, czy rozszerzamy to na wszystkie warianty występujące w grze. Samo wyszczególnienie które eventy mamy na myśli jest dobre. Dodatkowo trzeba rozważyć czy możliwość wzięcia historycznego eventu/decyzji skutkuje tym, że kolejne eventy z tego wynikające także wybieramy historycznie.
Tutaj za przykład niech posłuży Japonia z obecnej kampanii i Bułgaria. W obecnej kampanii nie mamy Vichy a co za tym idzie, Japonia nie ma decyzji na Indochiny a to powoduje, że w oparciu o eventy, Syjam nie dołączy do Osi ani nie ma opcji wypowiedzenia wojny. W przypadku Bułgarii także jest łańcuszek. Wyskakuje decyzja ZSRR na Besarabię, to Bułgaria 2 miesiące później może zażądać Konstancji ale jednocześnie po tej Bessarabii, Rumunia może dołączyć do Osi co blokuje możliwość wyskoczenia eventu dla Bułgarii.  
Sam zapis o nie atakowaniu krajów które mają eventy wszczynające wojnę de facto miał uniemożliwić, zaatakowania np Finlandii przez Japonię co pozbawiłoby ZSRR swojego łańcuszka eventów, czy też Włochy atakując Polskę pozbawiają Niemcy eventu na Gdańsk. Wydaje mi się, że skoro tylko kilka eventów uruchamia skrypty, to miejmy obostrzenia tylko dla nich. Sprawa i tak dotyczy w głównej mierze Europy.

ZSRR musi zakończyć wszystkie wojny, które samo wypowiedziało krajom AI.

Cytat:6.3. Po wypowiedzeniu wojny przez gracza państwom sterowanym przez AI, należy zająć taki kraj samemu lub z pomocą swoich sojuszników w ciągu:
- 6 miesięcy gdy istnieje połączenie lądowe na linii, kraj agresora lub jego sojusznicy(Oś lub Alianci+ZSRR) a kraj napadnięty (np. ITA vs Etiopia lub ZSRR vs Hiszpania).
- 12 miesięcy gdy trzeba zaatakować kraj zamorski (np. GER vs Wenezuela) oraz zbadane Landing Craft i zasięg ze swojego terenu lub innych krajów graczy będących w momencie wypowiadania wojny w sojuszu silnikowym.

Obie kwestie łatwo sprawdzić dla drugiej strony.
GG 49408524
Odpowiedz

#3
Zdajecie dobie sprawę, że przyjęcie przez gbr polski do aliantów eventem jest niezgodne z regulaminem bo ger maja event na wojnęSmile
Arcy to cenny element folkloru "sól ludu EUFI"
Odpowiedz

#4
Wielka Brytania nie musi przyjmować Polski do sojuszu, gdyż w maju 1939 udziela gwarancji Warszawie a to sprawia, że gdy Niemcy atakują Polskę ta z automatu ląduje w Aliantach. Dodatkowo GER zawsze może wybrać event na Gdańsk a co jest potem na dobrą sprawę nie ma znaczenia. 
Rozumiem, że brzmienie niektórych zapisów może implikować różne interpretacje, ale w tym wypadku sprawa jest prosta. Owszem można to uszczegółowić ale to trzeba mądrego prawnika, który używając języka polskiego napisze zwięzły regulamin jasny dla wszystkichTongue
GG 49408524
Odpowiedz

#5
Wypowiadanie wojen proponuję rozwiązać przez strefy wpływów:
SOV:
Polska wschodnia zgodnie z paktem RM, Finlandia, państwa bałtyckie, Besarabia, Afganistan

Oś:
Rumunia bez Besarabii, Polska zgodnie z RM, Węgry, Szwecja, Norwegia i wszystko dalej na zachód i południe Europy, Persja

JAP:
Wszystkie państwa chińskie - dopisać listę

Sprawa Turcji jeszcze pozostaje do obgadania.

Od początku Barbarossy Alianci mogą wypowiadać wojny wszystkim krajom AI. (usuwamy wtedy inne zapisy o wojnach Aliantów)



Sprawy do obgadania:
1. Wejście Szwecji do Osi - czy gracze mogą wpływać dyplomatycznie, żeby je uniemożliwić.
2. Nabijanie expa jednostek, dowódców i efektów strategicznych za bitwy lądowe, morskie, lotnicze - w Osi tylko JAP ma taką możliwość i jak przedłuża wojnę to opóźnia otrzymanie chińskiego IC. Ewentualnie może nabijać na mniejszych państwach chińskich. SOV natomiast nie dostaje znaczącego IC za podbicie Finlandii czy Afganistanu, do tego nie ma nic do roboty przed Barbarossą, więc może sobie nabijać ile chce.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#6
Strefy wpływów tak ale jak już precyzujemy kto gdzie i od kiedy to trzeba dopisać DO kiedy dany event/decyzja ma być wybrana.

Niemcy wg mnie powinny obligatoryjnie brać stworzenie Vichy, tak aby USA miało możliwość zaatakowania historycznego w Afryce a przede wszystkim, żeby Indochiny poszły na konto Japonii. Przy customie ma to średni wpływ na walkę ale przy normalnym scenariuszu jest istotne.

Obecnie mamy, że przy obecności na tym samym lądzie wojna z aikiem może trwać max 6 miesięcy a rok gdy dzieli nas woda. Zmieniłbym to w ten sposób, żeby wojny można wypowiadać, gdy graniczymy lądowo lub posiadamy barki desantowe na wyprawę zamorską. Przy normalnym scenie, przynajmniej nie będzie jazd, że ktoś z kapelusza ma wojnę na drugim końcu świata. W przypadku customa, możemy zrobić zabezpieczenie ala poligon rakietowy czy reaktor, żeby nikt niewyklikał barek na starcie kampy. Taki bezpiecznik byłby darmowy i aktywowalibyśmy go decyzją/eventem.

Jeśli uważacie, że jakieś technologie są op już w 1936 roku to je również możemy podciągnąć pod to samo zabezpieczenie.

W przypadku customa powinniśmy dopisać, że np. 2/3 PP musi być na macierzystym terenie. Głównie chodzi o Francję i Anglię, żeby nie było, że Francja ma centrum przemysłowe na Madagaskarze.
GG 49408524
Odpowiedz

#7
Co do regulaminu to oczywiście proponuje zakaz przekazywania v1 i v2 sojusznikowi, obchodzi to oczywiście limit posiadania owych rakietek, a po co nam limit skoro można go bardzo łatwo obchodzić.
Odpowiedz

#8
Co do tego.
Jak z wami grałem ostatnio, irytowały mnie trzy rzeczy.
1. Klikanie Techów nawet do 44.(custom)
2. Fabryki w jednym miejscu. Albo poupychane gdzieś na wypizdowiu. (Custom).
3. Olewanie miast rosji przez oś by nie nabijać jej bonusu. Olewanie swoich miast przez Rosję, bo po co ich bronić skoro wszystko jest na Uralu? 


Pomyślałem sobie wtedy, jakże fajna była by zasada nakazująca budowanie fabryk tylko w miastach. Nie na jakichś madagaskarach, pustyniach, wyspach, sosnowcach czy innych zadupiach.
Taka wstępna zasada miała na celu dwie rzeczy. 1. Klimat i sensownosc/autentyczność świata, 2. Zmuszanie do walki o Całe Państwo, a nie tyło malutki fragment gdzie jest cc. 
Zdaje sobie sprawę że raczej nie jest to kształt gry który chcecie, ale pomyślałem że się tym podzielę. 

Wink
Odpowiedz

#9
Cytat:1. Dyplomacja

Dodałbym punkt - nie można wpływać dyplomatycznie na państwa innych graczy. Szczególnie chodzi o wpływ ENG na SWE. Gracz może sam wybrać kiedy chce się zbliżyć do jakiejś frakcji.


Cytat:4.3. Budynki do szpiegostwa, dyplomacji, polityki i badań należy stawiać w głównych ośrodkach miejskich. !!!!

Tutaj chodzi tylko o stolicę, czy wszystkie prowincje z terenem urban?


Cytat:6.2. Zakaz rozkładania zagrożenia na członków frakcji przez wypowiadanie wojen, wojnę zawsze wypowiada lider frakcji, wyjątek to JAP vs USA.

To ma znaczenie tylko zanim USA nabije maksymalne prawa, potem nic już nie zmienia a jest dosyć uciążliwe. Ostatnio w trakcie Barbarossy co chwilę musiałem wypowiadać wojny jakiemuś Peru czy Boliwii. A jak JAP wypowiada USA, to się robią dwie niezależne wojny.

Cytat:6.3. Wojnę państwom sterowanym przez AI możemy wypowiedzieć w następujących przypadkach:

a). Gdy graniczy bezpośrednio z nami lub naszymi sojusznikami a taki kraj musi być zajęty w ciągu 6 miesięcy.

7.13. Japonia musi zakończyć wojny z Nacjonalistycznymi Chinami, Yunnan, Guangxi Clique, Shanxi, Komunistycznymi Chinami, Xibei San Ma, Sinkiang, Tybet do decyzji “Gdańsk albo wojna”.

Czy Japonia może przedłużać wojnę z państwami chińskimi dłużej niż 6 miesięcy do Gdańska? Czy 6 miesięcy albo Gdańsk w zależności co nastąpi szybciej?


Cytat:7.3. Niemcy muszą honorować pakt R-M.

Doprecyzować, że chodzi o event honor the pact, a nie o historyczny R-M. To miało znaczenie przy kłótniach o Finlandię w ostatniej kampanii. Ktoś może wywlekać jakieś inne historyczne zapisy.


Cytat:7.8. Szwecja może dołączyć do Osi w momencie ataku ZSRR na Finlandię.


To bym zmienił - wielkie ułatwienie dla Aliantów. Tym bardziej, że nie będzie Węgier, a flota jest x2 a nie x3, czyli UK będzie mieć więcej armii i samolotów. Powinno być tak jak w poprzednim Legionie.


Cytat:8.2.a. Jak upadnie jeden aliant, to mogą na jednym kontynencie wypowiadać wojny (sami sobie wybiorą na którym informując o tym pozostałych graczy).
8.2.b. Jak upadnie dwóch, to mogą gdzie chcą.
8.2.c. Jak nie upadnie żaden, to od 1 stycznia 1942 mogą robić przewroty w krajach ai.

To bym zmienił na: Alianci nie mogą wypowiadać wojen do momentu wejścia USA.
Tak będzie prościej i ograniczy exploity z jakimiś dziwnymi wojnami Aliantów.

Cytat:8.4. USA może wejść do wojny z Osią od 1 lipca 1941 jeśli GER/ITA/SWE/JAP kontroluje Gibraltar i jedną z prowincji nad Kanałem Sueskim.

8.5. USA może wejść do wojny z Osią od 1 stycznia 1942 jeśli GER/ITA/SWE/JAP kontroluje Gibraltar lub jedną z prowincji nad Kanałem Sueskim.

Co to znaczy jedną z prowincji nad Kanałem Suezkim? Wymienić te prowincje z nazwy, albo sprecyzować, że chodzi o tą konkretną prowincję, która blokuje kanał.


Cytat:8.19. ZSRR przed wejściem do Aliantów, musi zakończyć wszystkie rozpoczęte wojny. Do takich wojen, nie może zaprosić innych Aliantów.

Chodzi o wojny z państwami neutralnymi, a nie z Osią.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#10
Punkty 1,  6.3a vs 7.13,  7.3,  8.4,  8.5,  8.19 - doprecyzowane
8.2.a/c - zobaczymy jak inni
7.8 - Wykasowany po wecie Francji (nie chce mieć za łatwo)
4.3 - Sprawa otwarta. W toku dyskusji o modzie mysle ze rozwiąże się to samo.
6.2 - Taki urok szefa sojuszu a z Japonia to kto nie wziął war goal to nie wziąłTongue

Poniżej reg z poprawkami. Na czerwono to co jest nowe w stosunku do poprzedniej kampy. 

GG 49408524
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Projekt Legion XVI - temat organizacyjny GAndaLF 12 1.718 9 godzin(y) temu
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i 3/4 lysy 37 3.878 10.08.2019, 19:40
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion XV lysy 74 10.403 18.12.2018, 21:28
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i pół lysy 15 1.996 25.09.2018, 17:19
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion Mod lysy 2 811 24.02.2018, 19:42
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion Mod - dyskusja GAndaLF 16 2.069 22.02.2018, 11:17
Ostatni post: Alternative
  Projekt Legion XIV Alternative 49 7.498 30.01.2018, 22:40
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XIII lysy 2 1.188 06.06.2017, 21:59
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XII lysy 17 4.126 17.02.2017, 20:50
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XI - temat organizacyjny lysy 49 6.368 29.09.2016, 23:00
Ostatni post: lysy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 34 ms (56.26% PHP / 43.74% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 0.2 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]