Witaj!
Rejestracja

  • 2 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Projekt Legion Mod - dyskusja

#1
Jak zwykle dyskusja o modzie odbywa się głównie na TSie i na GG. W pierwszym przypadku nie wszyscy słyszą, w drugim jest szybko przykrywane przez filmiki z Kononowiczem i Blok Ekipą Tongue Dlatego ważniejsze pomysły i ustalenia lepiej spisujmy tutaj. Niżej kilka moich uwag.

1. Kara stacka dla floty
Dzięki aktualnej mechanice bitwy morskie są dużo ciekawsze niż wcześniej. Pod Hawajami floty biją się na wielu akwenach jednocześnie, trzeba też dobrze manewrować. Na pewno dzięki temu kampania dużo zyskała. Jednak jest kilka problemów:
- Nie można do końca zapanować nad czasem i kierunkiem ucieczki floty. Przez to można uciec do prowa z bitwą i dodać stacka. Poza tym stack powoduje, że flota ginie zanim zdąży uciec.
- Desanty morskie są trudne do wykonania, bo ciężko zapewnić im osłonę tak, aby nie mieć kary stacka.
- Sojusznik AI może wpłynąć na nasz akwen robiąc karę stacka i niszcząc naszą flotę.
- Pojedynczy wrogi statek AI może wpłynąć w całą flotę i zniszczyć połowę co jest bez sensu.
Propozycja: Fajnie jakby stacki działały podobnie jak przy lotnictwie. Jeżeli przekroczymy stack to samoloty biją się mniej efektywnie, ale nie tracimy wszystkiego po godzinie walki. Może zmniejszenie mnożnika kary załatwi sprawę.

2. Zwiększone koszty jednostek
To co mamy aktualnie może być pod warunkiem, że dalej część custom zrobimy na podstawowych cenach jednostek a dopiero gra na większych. Możemy ewentualnie na custom zrobić flotę też z ceną 2x. Jeżeli flota zostanie 3x, państwa usuwające flotę i robiące w zamian armię lądową na tym dużo zyskują. Kolejna kwestia to koszty budynków - teraz stawianie budynków podczas gry jest relatywnie tańsze (koszty jednostek wzrosły, a budynków nie). Czy nie powinniśmy podnieść też cen budynków?

3. Stal
Budynek do stali jest dużo droższy i dłużej się buduje niż do węgla. Może zmniejszyć jego koszt? To wpływa szczególnie na Oś, która aktualnie nie ma stali od początku wojny praktycznie i bazuje głównie na podbojach.

4. Węgiel
Na początku aktualnej kampanii na świecie zabrakło energii. Na singlu podczas testów ten problem nigdy nie wychodził. Dopiero jak na każdym państwie usiadł gracz, który handluje i dobudowuje przemysł. Możemy zostawić tak jak jest i zmusić graczy do wyklikania techa wydobycia węgla.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#2
1. Kara do stacka na morzu jest nieporozumieniem.
- w odróżnieniu od walk lądowych i powietrznych floty nie można wycofać w DOWOLNYM momencie z walki, więc nie da się efektywnie zarządzać stackiem/podmieniać okręty, osłaniać uszkodzone okręty itd.
- flota nie modernizuje się automatycznie jak lotnictwo i armia, więc kara do stacka szybko czyni starsze jednostki mało użytecznymi i nie ma nic wspólnego z realizmem, a najbardziej premiuje kraje, które mogą sobie wybrać moment dołączenia do wojny bo przygotowują flotę na określony i nieznany przeciwnikowi czas
- brak kontroli nad działaniami AI, które mogą rozwalić starannie przygotowywaną akcję

2. Wg mnie najlepiej wrócić do bazowych cen jednostek.
Wcześniej na customie mieliśmy ceny podstawowe, więc nie rozumiem argumentu, że usunięcie floty kogoś premiuje. Ja na Francji nie dostałem za to jakichś ekstra punktów.

3. Nie mam jakichś szczególnych obiekcji, aby budynek do stali był tańszy.

4. Budynek do energii rozwiązał problem.

5. Budynek podnoszący bazowy leadership jest nieefektywny - jest bardzo drogi, a podbija bazowy leadership w prowincji o 1%, czyli na całym świecie jest raptem kilkanaście prowincji, gdzie budowa tego ma jakikolwiek efekt, ale i tak mało znaczący przy tym koszcie.

Możliwe rozwiązania:
a) zmniejszyć cenę za budowę i/lub skrócić czas budowy
b) zwiększyć procentowy wpływ na bazowy leadership
c) zmienić działanie - niech zwiększa procentowo leadership o 1%, ale nie bazowy w prowincji, a niech będzie modyfikatorem globalnym (tak jak np. tech education)
d) zmienić działanie - niech dodaje po prostu 0,1 leadershipa bazowego za każdy poziom budynku

6. Coś podobnego zrobiłbym z budynkiem do manpowera. Tu ceny są ok, ale efekty na takich krajach jak Francja, Włochy, Szwecja itd też mało istotne,bo wszystko idzie procentowo od wartości bazowych w prowincji - w efekcie Francja i Włochy mają po jednej prowincji, gdzie opłaca się to robić.

Na ten moment to chyba wszystko. Aaa jeszcze jedno.

7. Brak Żwirka na UK. ;P
Odpowiedz

#3
Cytat:2. Wg mnie najlepiej wrócić do bazowych cen jednostek.

Wcześniej na customie mieliśmy ceny podstawowe, więc nie rozumiem argumentu, że usunięcie floty kogoś premiuje. Ja na Francji nie dostałem za to jakichś ekstra punktów.

No dzięki cenom podstawowym nie dostałeś. Oddzielne koszty jednostek dla fazy custom muszą zostać. Inaczej byś flotę skasował za punkty x3 i kupił za to jednostki lądowe x2. Więc wtedy byś zyskał.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#4
Morze

nie mozna wybrac czasu zerwania walki fakt(on jest zalezny od odleglosci miedzy okretami), ale kierunek juz tak. w momecie klikniecia na prow obok flota zwieksza dystans i jak bedzie odpowiedni wycofuje sie do tej prowincji.

przestarzale okrety mozna modernizowac (jest taniej i szybciej niz budowa nowych)

stack , ja uwazam ze na plus. faktycznie mozna sprawdzic jak bedzie przy stopniowym wzroscie (jak w samolotach) jakies 10 czy 20% za punkt hulla a nie system zero jeden jak teraz.

krajom AI mozna pokasowac floty i nie bedzie problemu

desanty, mozna zmienic wartosc hula dla jednostek transportowych (mozna nawet dac zero wtedy nie beda liczone do stacka)



Ceny jednostek

uwazam ze jest ok(wszystkiego jest mniej strata bardziej boli) czyli cel zmiany zostal osiagniety


UK

jak nastepnego legiona zagramy odwroconymi skladami jestem chetny na UK Tongue (Helviego widze na FRA Gandalf Lysy USA SOV)
w customie UK jest najsilniejsze. starczy kilka techow zrobic zeby skotecznie bronic wysp i suezu(ktory moim zdaniem jest najwazniejszym prowem na europejskim teatrze dzialan) a floty wystarczy 1/4 tego co Arcy teraz mial
Odpowiedz

#5
Kwestie budynków możemy zaadoptować z innego aktualnego moda albo pójść za propozycją Alta. Warto byłoby dopisać także skrypt aikom, żeby także mogły robić takie cuda.

Cenny jednostek myślę, że mogą zostać wyższe. Możemy urealnić wzajemne proporcje aby nie było że piechota zdrożała x2 a pancernik x3. Raczej powinniśmy dążyć do tego, żeby za cenę pancernika można zbudować taką samą ilość piechoty czy innego szajsu jak w podstawce. Jednak przy wyższych cenach jednostek zapomnieliśmy o elementach prowincji np. forty, lotniska.

Stack na morzu wyszedł raczej na plus, choć jeśli ma zostać to albo znajdziemy sposób na wycofanie z bitwy znane z walk lądowych/powietrznych albo zaadoptujemy gradację kar z walk lotniczych. Możemy kłócić się co jest bardziej historyczne, czy giga stack w cieśninie gibraltarskiej czy masa flot operująca dookoła Hawajów.
W kwestii desantów to obecnie jedyny poważny desant morski zrobiła Japonia na Hawaje i wyszło tak jak podczas II bitwy na Morzu Filipińskim. W realu Japończycy nie dopłynęli do Zatoki Leyte, natomiast w naszej kampanii USA zrobiło wietrzenie składu floty japońskiej. Wcześniejsza wtopa UK wynikała raczej z gapiostwa arcego. Jeśli mamy porównywać historię z grą, to podstawka gry oferuje możliwość wysadzenia jednocześnie w jednej prowincji z portem, dowolnej ilości dywizji, choć w realu na Pacyfiku desantowano dywizje a w takiej Normandii w pierwszym rzucie poszło 5-6 dywizji. USA na Pacyfiku zanim zajęła jakikolwiek archipelag czy wyspę Japończyków, długo izolowała, bombardowała i gdy panowała totalnie to robiła desant. Możemy zmniejszyć hulla transportowcom z obecnych 0,5 do np. 0,2 lub nawet 0,1. Ale niech bat w postaci stack dalej wisi nad graczem.
Problem z flotami aików możemy rozwiązać bez kasowania. Zrobimy decyzję, która aktywuje się wszystkim aikom na początku kampanii, która w efekcie wyzeruje hulla takim flotom. Bonus z tego będą mieć bardziej Alianci, bo np. flota Holandii gdy włączy się w walkę, przeważy szalę w bitwie bez robienia kar UK.
GG 49408524
Odpowiedz

#6
gradacja kar jest prosta do zrobienia gdyby co
Odpowiedz

#7
https://drive.google.com/open?id=1koOpPC...1q6gcuO4aX

... hoi3/tfh/mod/legion14/common

zmieniony stacking morski 1pkt hulla to 40 %

.

do testow zrywania kontaktu uzywajcie dowodcow z blockade runner

w okienku bitwy jest takie R po lewej u gory)
opcja sie aktywuje po 1 godzinie walki
wtedy majac zaznaczona flote klikasz na prow do ktorego ma sie ewakuowac
w okienku bitwy widac jak okrety sie wycofuja(zwiekszaja dystans do przeciwnika)

jesli twoja flota jest po prawej obrazki okretow przesuwaja sie w prawo , jesli po lewej to w lewo. dodatkowo po najechaniu na konkretny okret i pokazaniu sie szczegolow w pierwszej linijce widac dystans w kilomentrach.

flota zawsze wycofa sie do akwenu ktory zostal klikniety, czyli mamy pelna kontrole co do kierunku ucieczki
Odpowiedz

#8
Ree, to za dużo moim zdaniem. Przy takim przyroście to nadal oznacza, że jak dwie floty na siebie wpłyną, to obie pójdą na dno, bo kara będzie ponad 100%...

Może iść takim wzorem? Stacking penalty = x^2 / 2; gdzie x to ponadprogramowy hull. Wtedy na początku kara rośnie w miarę łagodnie, a później bardzo ostro. W sam raz, aby przez przypadek nie stracić floty, a zarazem będzie ostro tępić spamerów.
Odpowiedz

#9
widac ze nawet nie sprawdziles jak to dzialaTongue

tez myslalem ze 100% to koniec, ale nie.

majac 200% kary mozesz jeszcze wygrac bitwe
Odpowiedz

#10
Nie sprawdziłem, bo co mi da sprawdzanie na AI? To kompletnie nie miarodajne.
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Projekt Legion XVI - temat organizacyjny GAndaLF 12 1.715 8 godzin(y) temu
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i 3/4 lysy 37 3.878 10.08.2019, 19:40
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion XV lysy 74 10.403 18.12.2018, 21:28
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i pół lysy 15 1.995 25.09.2018, 17:19
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion Mod lysy 2 811 24.02.2018, 19:42
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV - Regulamin vonRee 9 1.359 21.02.2018, 21:06
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XIV Alternative 49 7.498 30.01.2018, 22:40
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XIII lysy 2 1.188 06.06.2017, 21:59
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XII lysy 17 4.126 17.02.2017, 20:50
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XI - temat organizacyjny lysy 49 6.368 29.09.2016, 23:00
Ostatni post: lysy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 43 ms (62.57% PHP / 37.43% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 0.29 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]