Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
19.07.2018, 21:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.07.2018, 02:15 przez Bachu.)
"Total War is a project that was started by Stjern who desired a mod which could give players a satisfying historical mod, with smooth gameplay and a competent AI. (...) The Total War dev team has a goal in mind and that is to make it the first historical immersion mod that is eSports ready. Immersion is something that is very important to us as we are all WW2 enthusiasts, and any suggestions to how this immersion can be improved will of course be considered. Although, bear in mind that gameplay and balance will always be given priority!"
Tak wygląda wizja autorów i głównym celem tego AARa jest sprawdzenie jak w rzeczywistości wygląda balans i czy AI rzeczywiście jest "competent". Póki co, to raczej nie wydaje mi się, żeby w tej kwestii mod sprawdzał się lepiej niż Expert AI, ale za to jeśli chodzi o samą koncepcje i projekt, to jest zrobiony bardzo dobrze. To AI jest tutaj najważniejsze, a historyczność i realizm jest przede wszystkim dodatkowym smaczkiem potęgującym doznania, ale nie komplikuje gry na tyle, żeby ktoś już dobrze zaznajomiony z serią czuł się przytłoczony ogromem opcji i wyborów. Dlatego dla mnie osobiście sam zamysł i design jest perfekcyjny. Jedynie balans wypada słabo i póki co kampania wydaję się zbyt łatwa, ale prawdziwy test dopiero przede mną i możliwe, że jeszcze zmienię zdanie.
Na wiosnę 41 mam 63 dywizje piechoty , 44 dywizje piechoty lekkiej , 6 dywizji grenadierów pancernych , 5 dywizji czołgów lekkich, 22 dywizje czołgów średnich , łącznie 2,5 mln żołnierzy wspieranych przez maksymalnie 6 tysięcy myśliwców i 2 tysiące bombowców.
Co do sowietów, to "na papierze" wydają się nawet silni, ale w rzeczywistości wszystko zależy od tego w jak będą zarządzać wojskiem, a nie od tego ile go mają.
Jeśli AIk będzie dobrze używał lotnictwa, to szybkie przebicie się, anihilacja większości armii i front zimowy na linii Leningrad-Moskwa-Stalingrad raczej nie będzie prawdopodobnym scenariuszem.
Na południu powinno być najciężej i jeśli chcę w tym roku chociażby z oddali zobaczyć Stalingrad, to muszę szybko i sprawnie okrążyć i zniszczyć sowieckie dywizje i rozszerzyć front. Rostów-Charków, to plan minimum. AIków wzywać nie będę, bo by mnie wkurwiały tylko i nie po to w każdej prowincji od Berlina na wschód podbijałem infre do 10, żeby teraz marnować zaopatrzenie na AI.
Bagna i lasy na pewno nie sprzyjają ofensywie, dlatego sytuacja na środku frontu jest zależna przede wszystkim od grup na północy i południu i raczej nie planuje gonić na Moskwę, jeżeli sytuacja na flankach mi na to nie pozwoli.
Na północy powinno pójść gładko i zdziwię się jeśli nie dojadę do Leningradu. Północna Rosja, to przede wszystkim lasy i stąd oczywistym wyborem była lekka piechota, która lepiej sobie radzi w trudnym terenie i zużywa mniej zaopatrzenia.
Póki co wydaje mi się, że pójdzie szybko i sprawnie i AIk nie pozbiera się po pierwszej ofensywie i kilku okrążeniach. https://steamcommunity.com/profiles/7656...reenshots/ Tutaj więcej screenshotów z całej kampanii. Jak kampania będzie ciekawa i AI nie padnie w kilka miesięcy, to kolejne odcinki powinny być lepsze i dłuższe, bo ten wstęp taki trochę biedny.
PS
W Afryce AI radzi sobie nieźle i ja póki co się nie wtrącam, bo nie chcę żeby było za łatwo. Co prawda Włosi dalej już chyba nie pojadą, ale taka sytuacja mi póki co odpowiada.
Munsterocentryk
Liczba postów: 1.137
Liczba wątków: 59
Likes Received: 306 in 127 posts
Likes Given: 253
Dołączył: 09.2015
O co chodzi z factories w tym menu gdzie się wybiera polityków?
•
Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
(20.07.2018, 07:52)Elas napisał(a): O co chodzi z factories w tym menu gdzie się wybiera polityków. W modzie są dodane nowe technologie, które zwiększają wydajność dla produkcji konkretnej grupy sprzętu. Są chyba 3 lvl i każdy kolejno zmniejsza koszt o 6%(?).
The following 1 user Likes Bachu's post:1 user Likes Bachu's post
• Elas
Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
22.07.2018, 01:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.07.2018, 02:15 przez Bachu.)
Widzicie tą zielone kółeczka ? No, to się zacznijcie się do nich przyzwyczajać, bo jeszcze trochę ich w tym odcinku zobaczycie. A jeśli już gdzieś pojawią się jakieś czerwone, to niech ta czerwień przypomina Wam o tym, że w niektórych przypadkach, to jedynie inżynierowie i odpowiedni kaliber artylerii jest w stanie zamienić tą czerwień na zieleń.
Fort 2 lvl(-25%/1lvl w tym modzie) daje tej biednej pierdolonej piechocie 30% kary do ataku. No wydaje się to logiczne, bo przecież szturmowanie dobrze umocnionych pozycji wroga było ciężkim, przerażającym i stresującym doświadczeniem.
Ale już obrona dobrze przygotowanych pozycji była pewnie mniej stresująca ? No... nie. Nie w przypadku gdy naszym największym wrogiem jest świst pocisku artyleryjskiego i leżąc w okopie modlimy się, żeby owy świst jak najszybciej zamienił się w huk ekspolzji. Bo Ci, którzy gineli rozrywani przez odłamki nie słyszeli huku. Dlatego atakujący nie może sobie pozwolić na to, żeby jego artyleria była bezużyteczna w obliczu ton betonu, za którym skrywają się obrońcy.
Jakieś kary za fort ? Jaki fort ? Nie ma żadnego fortu i nie ma żadnych kar. Są tylko działa pancerne, ciężka artyleria i zmechanizowana piechota.
No, ale już w lotnictwie, to zbyt zielono nie jest. AI wyslało sporo myśliwców już w pierwszych dniach wojny i skutecznie utrudniało mi ofensywę.
Ahh, tą fortece w Brześciu, to ja sobie zapamiętam i następnym razem już nie zapukam tam bez ciężkiego sprzętu.
Na północy bez niespodzianek. Po 3 dniach walk obrona się rozsypała i jako że AI prawie nic nie trzyma w drugiej linii, to więcej problemów sprawia zamykanie kotłów, niż samo tworzenie. Długa ta strzałka co ? No skoro do Rygi się udało, to co mi szkodzi spróbować ? A niech jadą.
Sytuacja na południu dobrze pasuję do tego obrazka. Czy przez te 7 dni Stalin już doszedł do siebie ? Czy sowiecka armia jest w stanie wydostać się z okrążenia ?
No to może chociaż okopią się w tych górach i dzięki temu uda im się znacząco spowolnić nazistowski marsz ?
No pod tym względem AI pozytywnie zaskakuje i sytuacja zmusza mnie do ściągania kolejnych rezerw z zachodu. Angole siedzą cicho, w Niemieckich fabrykach już dawno zapomnieli o zeszłorocznych bombardowaniach.
Nie, to nie jest ten sam obrazek. Brześć część 2 c.d.n
Jednak centralny odcinek frontu, to nie tylko Brześć i bagniste polesie ! Białoruś, Wilno, Mińsk, brama Smoleńska, Moskwa ! To o tym się dziś mówi w sztabie generalnym. Brześć, to tylko wypadek przy pracy i kto by tam się na jakieś bagna śpieszył ?
Kocioł się domyka, a 12 dywizja pancerna kończy swoją wycieczkę krajoznawczą i powraca do szarej wojennej rzeczywistości. Powoli tworzy się drugi front i sowieci za darmo Leningradu nie oddadzą.
///
Idę spać XD Miał być dłuższy odcinek, ale nie spodziewałem się, że tak długo mi zejdzie, a i nawet te kilka linijek tekstu potrafi czasem zająć kupę czasu. Jutro pewnie kontynuacja.
Liczba postów: 367
Liczba wątków: 22
Likes Received: 144 in 54 posts
Likes Given: 94
Dołączył: 08.2015
Jak czytam tego aara to może przekonam się bardziej do tej gry
•
Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
(22.07.2018, 21:19)lysy napisał(a): Jak czytam tego aara to może przekonam się bardziej do tej gry
No nie jest już taka zła z dobrym modem i po 3 dlc. Ja jak gram w czwórkę, to brakuje mi wielu rzeczy z trójki, ale znowu jak gram w trójkę, to brakuje mi wielu rzeczy z czwórki XD No ale ogólnie paradox idzie w dobrą stronę i przykładowo w następnej wersji dodają paliwo, które będzie można składować, także prędzej czy później zmodowane hoi 4 po prostu będzie lepsze pod prawie każdym względem w porównaniu do hoi 3, bo nawet jeśli paradox się nie popisze, to moderzy zrobią za nich robotę.
•
Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
23.07.2018, 02:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.07.2018, 20:25 przez Bachu.)
Na tym screenie pięknie widać jak duża różnicę w tym modzie robią dywizje specjalnie przeznaczone do niszczenia fortów. Nie możemy po prostu ignorować niszczycieli czołgów, albo samobieżnej/zmotoryzowanej artylerii i dywizje składające się jedynie z samych czołgów i piechoty są po prostu słabe i jednym z celów tego moda jest odwzorowanie doktryny wojsk połączonych i pozwolenie graczom na tworzenie zarówno uniwersalnych jak i dedykowanych szablonów dywizji. W praktyce działa, to całkiem spoko i dodaje grze klimatu.
Czyżby AI w momencie w którym straciło przewagę w powietrzu po prostu wycofało wszystkie bombowce ? Czy może po prostu taki miało kaprys i wysłało je gdzieś na Syberię ? Ciężko powiedzieć, ale na pewno ułatwi mi to zadanie.
Tak wygląda front na początku 3 tygodnia wojny. Postępy na północy i południu prawie że historyczne. W centrum jeszcze blitzkriegu nie widać, a bagna poleskie dopiero przede mną.
Na południu ułożenie frontu i śmiesznie niska ilość dywizji przeciwnika sprzyjają kolejnej ofensywie, jednak najpierw trzeba czekać na piechotę, którą zbyt późno wysłałem na front. Często, to właśnie suma takich pozornie drobnych błędów decyduje o powodzeniu całej kampanii. I to wszystko w sytuacji gdzie gram na AI i aktywnie korzystam z pauzy ! Jak dużą więc różnice w grze multiplayer można zrobić tylko i wyłącznie za pomocą sprawnego dowodzenia swoimi dywizjami ? Przypuszczam że ogromną.
Co ci Sowieci tak się uparli na te bagna ? No ale gorzej niż w Brześciu już chyba być nie może. Czołgi jadą na około, piechota niestety nie może czekać, bo kolejne stracone godziny są niczym w porównaniu do kilku % wyniszczenia.
Jak już wcześniej pisałem - centrum, to nie tylko Brześć i bagna, ale też Białoruś. Co prawda liczba zniszczonych dywizji wroga na tym odcinku frontu sama w sobie nie jest jakoś specjalnie wysoka, ale już samo wykonanie i miejsce w którym udało się te dywizje zniszczyć sprawia, że jest to największy sukces całej kampanii. Bo nie o same liczby chodzi, tylko o to jak zamykanie kotła wpłynie na front. Na południu i północy zamykanie dwóch dużych kotłów kosztowało mnie zdecydowanie zbyt dużo czasu. A na tym krótkim odcinku na bieżąco posuwałem się do przodu i niszczyłem kolejne sowieckie dywizje nie pozwalając na przybycie posiłków. Dlatego nie ma mowy o żadnym przestoju, Mińsk upadnie lada dzień.
Na północy praktycznie nic się nie zmieniło od ostatniego odcinka
Jeśli porównamy ilość sił na każdym odcinku, to od razu widać jak ogromna jest moja przewaga przed kolejną ofensywą. Rozbijanie kolejnych sowieckich dywizji, to tylko i wyłącznie formalność, która powoli staję się rutyną. Czy tak też czuli się żołnierze niemieccy ? Czy ta pozorna słabość sowieckiej armii uśpiła ich czujność ? Zwycięstwo już powoli przestawało być celem walki i nagrodą za trud i poświęcenie całego narodu. Zwycięstwo wydawało się pewne, do Moskwy było już coraz bliżej i już tylko kurcząca się liczba kilometrów dzieliła Rzeszę od dopełnienia swojego dzieła.
Z każdym kolejnym dniem wojny coraz mocniej obnażana była słabość Armii Czerwonej i każdy kolejny cios spotykał się z coraz to mniejszym oporem. Nikt już nie wątpił w zwycięstwo i w to, że Wehrmacht to najlepsza armia w historii ludzkości. Leningrad już upadł, teraz kolej na Moskwę i Stalingrad.
Zdobycie Moskwy, to kwestia kilkunastu godzin. To tam Rzesza zaprezentuje przed całym światem najnowsze dzieło niemieckich inżynierów - ciężkie czołgi Tiger I. Problemy jakie sprawił sowiecki T-34 niemieckiej armii są błahostką w porównaniu do tego co czeka radziecką armię w starciu z Tygrysem. Siła ognia jaką dysponują niemieckie ciężkie dywizje przebije każdą ilość betonu i stali jaka stanie na jej drodze.
Niskie zapasy paliwa nie pozwoliły dywizjom pancernym na przeprowadzenie ofensywy, która musiała zatrzymać się tuż pod Stalingradem. Armia musi odetchnąć i uzupełnić zapasy. Przeciętny niemiecki żołnierz zdążył znienawidzić krajobraz w którym przyszło mu walczyć. A we wrześniu razem z deszczem pojawił się kolejny wróg, który tą nienawiść dodatkowo pogłebiał, czyli błoto. Żołnierzy pocieszały za to puszczane w radiu przemówienia samego Hitlera w których, to gratulował im odwagi i obiecywał, że wojna skończy się za kilka tygodni, a święta spędzą w domu z rodziną. Czy ta katastrofa spadła na nich tak nagle jak na mnie ? Jeszcze miesiąc temu chciałem szybko skończyć tą kampanie i muszę przyznać, że po prostu się nudziłem i grałem na siłę. Gdyby nie AAR, to na 100% dałbym sobie spokój już w sierpniu.
Jednak teraz każdy kolejny dzień zamiast dostatecznej liczby zaopatrzenia przynosi jedynie więcej deszczu. błota i wyniszczenia. Fabryki nie nadążają naprawiać zniszczonych torów kolejowych, a flota czarnomorska zadała ostateczny cios niemieckiej logistyce i szybko zweryfikowała desperacki plan dostarczania zaopatrzenia drogą morską. W sztabie generalnym armii czerwonej coraz częściej można się spotkać z hasłem "kontratak".
https://steamcommunity.com/profiles/7656...creenshots - reszta galerii.
Jak widać lepiej rozegrany atak oznaczał dosyć łatwą wygraną w 41 roku. Ale jednak te wszystkie niby drobne błędy i opóźnienia sprawiły, że chyba nie ma szans na zakończenie wojny w tym roku, a już 42 na 100% będzie cięższy Jeśli bym miał grać drugi raz, to po pierwsze zmienił bym polityki okupacyjne, bo teraz najłagodniejsza polityka daje 50% fabryk i zasobów i 20% manpowera przy jedynie 5% wzroście oporu, czyli nawet nie potrzebujemy policji. IMO najłagodniejsza polityka, to maksymalnie 20% fabryk i 30% wzrostu oporu. A po drugie, to zamiast poziomu trudności regular wybrał bym veteran. Nowa wersja moda już mocno nerfi syntetyki, ale ja grałem na takiej, gdzie bardzo małym nakładem stawałem się samowystarczalny w 41 używając około 150-180 z 250 fabryk na prodkucję samolotów, pojazdów i czołgów, które dodatkowo wymagają więcej surowców niż w vanilli. Do tego każda dywizja w moim przypadku musiała mieć minimum 2 kompanie logistyczne, które potrzebują pojazdów, a z kolei pojazdy potrzebują gumy. Także nie używając kompanii logistycznych budując piechotę głównie za pomocą stali i zużywamy ~50-70% więcej zaopatrzenia i nie mamy praktycznie żadnych szans na wschodzie. No pięknie to oddaje znaczenie motoryzacji, co nie ?
Także mod ma potencjał, ale jednak trzeba trochę dopasować do siebie cyferki, żeby nie było za łatwo.
Liczba postów: 335
Liczba wątków: 11
Likes Received: 186 in 78 posts
Likes Given: 242
Dołączył: 08.2015
No niestety, ale 42 był łatwiejszy niż się spodziewałem XD Po ofensywie z 41 miałem 600 (300mil i 300civ), gdzie resztka ZSSR miała 200, a USA z 500. Także nie było już praktycznie szans na jakąś ciekawą kampanie. W sumie grało się fajnie, mi osobiście bardzo dużo funu dała już sama produkcja i przygotowanie się do wojny. Ogromnym plusem jest zachowanie AI w Afryce. Chyba zagram jeszcze raz, ale już ze zmianami o których pisałem na końcu ostatniego postu. https://steamcommunity.com/profiles/7656...creenshots tutaj reszta screenów, jakby ktoś chciał popatrzeć.
The following 1 user Likes Bachu's post:1 user Likes Bachu's post
• lysy
|