Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Temat założył: TulevPorady i tipy

#1
Siema

Postanowiłem zacząć swoją przygodę z Vic 2 jeszcze raz i mam prośbę do bardziej ogarniętych graczy, czy podzieliliby się jakimiś poradami?
Zwłaszcza w zakresie działań wojennych, bo z gospodarką od biedy jakoś sobie radzę.
Z góry dzięki Smile
"Wojna to tylko krew i wrzaski. Prawdziwy bieg historii wytycza dyplomacja" - Shilard Fitz-Oesterlen
Odpowiedz

#2
Manpower
Jak zapewne zauważyłeś - wojsko bierze się z ludu. Musisz zatem zadbać, by mieć dodatki przyrost naturalny oraz niewielką migrację. By zachęcać ludzi do zapisania się na rekruta używasz focusa. Uzupełnienia idą z POPów o takiej samej kulturze, religii i podobnym regionie co armia. Zatem nie opłaca się tworzyć np. żydowskiej brygady w W-wie bo po kilku ciężkich bitwach przestaną się uzupełniać.

Zaopatrzenie
Poza ludźmi w wojsku potrzebujesz też mundurów, konserw, amunicji, broni itd. W czasie pokoju to wystarczy mieć dobra tak na nawet poniżej konieczności, bo i tak się nie biją. W czasie wojny to już trzeba zaopatrywać wojsko na full bo bieda. Najlepiej oczywiście mieć samemu wszystkie te fabryki, ale często opłaca się skupować z zagranicy. Oczywiście o ile główny producent nie będzie w stanie wojny z nami, bo nagle lądujemy w tyle kolejki lub ceny dla nas będą wyższe i kij. Z powodu prymitywizmu mechaniki dostaw nie ma zbytnio sensu robić bardzo głębokich wejść w terytorium wroga (raz, że materiały z problemem docierają, dwa że wyczerpanie) i trzeba ruszać się do przodu.

Skład armii.
Najlepiej mieć dwa rodzaje armii. Jeden z focusem na bitwy i drugi z focusem na okupowanie.

Armia bitewna - jak jesteś bogaty to masa gwardii i artylerii, później też czołgi. Jak jesteś biedniejszy to masa piechoty, trochę kirasjerów, parę gwardzistów i na tył artyleria. Jak wróg ma bardzo potężne forty to też ze 3-4 inżynierów. Masz wtedy dość dużą siłę ognia by wygrać bitwę.

Armia okupacyjna - jak bogaty to masa huzarów jak biedniejszy to masa kawalerii. Samoloty wchodzą do gry zbyt późno, by je masowo stosować. Armia ma łącznie wtedy duży rekonesans, dzięki któremu prowincje zajmowane są prędko i nie traci się luda na rzecz ścierania.

Technologie
Najważniejsze są te, które dają siłę ataku, potem siłę obrony. Zatem karabiny i armaty a potem doktryny i na koniec reszta. To tak, jak ze starą dyscypliną w EU4 - im szybciej zniszczysz wrogich ludzi to straty morale będą mniej straszne.

Dowództwo
Każdy generał/admirał ma dwie cechy. Szkołę/tło oraz osobowość. Armia bez wodza ma kary, ale czasami szkoła/tło oraz osobowość jest tak zła, że lepiej niech idą bez wodza (np. mix Bezradny i Nieubłagalny daje pewne fajne bonusy, ale sumaryczna kara do morale powoduje, że raz-dwa wojska uciekają). Wodzów rekrutujesz za punkty przywódcze - domyślnie gra automatycznie ich tworzy, ale to jest obojętne czy zrekrutujesz ich na 10 lat przed wojną czy od ręki. Teoretycznie technologie od profesjonalności armii powodują większe szanse na cechy które nie są całkowicie złe, ale to tylko teoria.

Potencjalna walka
W wojnie obronnej wciągnąć wroga do swego terytorium, niech udają głupich przy okupacji (straty przez ścieranie i problemy z zaopatrzeniem) a potem uderzyć i wyprzeć przez kontratak. W wojnie ofensywnej rozbijasz armie wroga, armie bitewne chowasz do domu i wypuszczasz armie okupacyjne do szybkiego zajmowania terytoriów.
[-] 2 użytkowników lubi ten post.
  • Chidori, Tulev
Odpowiedz

#3
Jakieś tipy/porady odnośnie przemysłu/techów/partii/ideolgoii/praw?
"Wojna to tylko krew i wrzaski. Prawdziwy bieg historii wytycza dyplomacja" - Shilard Fitz-Oesterlen
Odpowiedz

#4
Techy najpierw te zwiększające research points, potem populacja, potem reszta :p
"And as water has no constant form there are in war no constant conditions" Sun Tzu

#Munsterocentryzm

Druga osobowość Eldori, władcy Hiszpalii
Odpowiedz

#5
Do technologii to rush na medycynę wybitnie konieczny - bo epidemie cholery lubią niszczyć kraj a utrata np. 15% populacji przez cholerę jest cholernie złe. Można restartować by uniknąć fali, ale po co?

Ideologie - konserwatyzm najlepszy. Jak rządzą konserwatyści i lud jest konserwatywny to masz większy bonus do spokoju niż kiedy rządzą np. liberałowie dla społeczności liberalnej.

Partie - chyba nie ma partii idealnej, ale jak ogarniasz gospodarkę to lepiej wziąć państwowy kapitalizm lub gospodarkę centralnie sterowaną. Lepiej samemu postawić droższy tartak w prowincji z lasem i masą ludzi do pracy, niż żeby kapitaliści stawiali odlewnię armat na środku pustyni.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości