Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Temat założył: "Elas"Założenia ogólne

#1
Temat służy do ogólnego przedstawienia jak będzie wyglądać kampania. Poszczególne rzeczy otrzymają swoje własne tematy i tam będzie można prowadzić jakąś konkretną dyskusje - tutaj proszę o odnoszenie się do ogółów, nie do jakiś konkretów w stylu "ale państwo X powinno dostać Y!"

Natomiast co do nazwy kampanii, jawność pochodzi od pomysłu Elrosa i Chidoriego na prowadzenie dyplo tylko na forum, nekromancja natomiast pochodzi z tego, że jest to mentalny spadkobierca Śródziemia Wink

Jawna dyplomacja
Dyplomacja musi być jawna i publikowana na forum. Jeżeli na forum nie pojawi się informacja o tym, że państwo X ma sojusz z państwem Y, to nie można takowego sojuszu stworzyć w grze. Podobnie z innymi relacjami które zostaną opisane w regulaminie dyplomacji.
Najprawdopodbniej opcje jawnej dyplomacji to: sojusz, sojusz obronny, może pakt o nieagresji
Najpewniej zakaz prowadzenia "wiążącej" dyplomacji w trakcie sesji, tzn. sojusze nie mogą powstawać dynamicznie.

Rework grup idei
Ilość grup zostanie zwiększona, będzie to wzorowane na pomyśle z Śródziemia. Wylecą natomiast wszelkie morskie bonusy jakościowe, najpewniej będzie jedna grupa idei z morskimi bonusami.
Najpewniej wylecą grupy odpowiedzialne za kolonizacje.

Wywalenie bonusów jakościowych morskich z idei narodowych
Najpewniej zastąpione zostaną ilościowymi bądź ekonomicznymi, zależnie od państwa i mojego kaprysu.

Polityki niezależne od grupy idei
Polityki dostaną inne triggery i będą bardziej definiować politykę wewnętrzną państwa aniżeli dawać abstrakcyjne bonusy. Będą miały też dłuższy cooldown oraz jakiś koszt.
Wstępnie polityki od adm mają manipulować rozwojem administracyjnym (np. core cost reduction, obniżenie autonomii, walka z inflacją, zmniejszenie dev costu), dip za dyplomacje i kolonizacje (koloniści, wzrost tempa kolonii, redukcja AE, wzmacnianie wasali, handel) oraz mil za militarne (zwiększenie MP kosztem zmniejszenia jakości, nastawienie armii na drill/profesionalism/najemników, być może bonusy jakościowe dla floty. Na pewno nie będzie jakościowych bonusów lądowych poza ew. drill i mil prof.


Być może jeszcze inne feature się pojawią, ale póki co nie pamiętam co jeszcze chciałem i co dam radę zmodować Tongue
"And as water has no constant form there are in war no constant conditions" Sun Tzu

#Munsterocentryzm

Druga osobowość Eldori, władcy Hiszpalii
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Chidori
Odpowiedz

#2
wolałbym lesbomancję :< reszta przejdzie, dyplo wątpię, chociaż kto wie? Możw ustali nową jakość staroagexowej sceny
[Obrazek: xzf6AJE.png]
Podrqż asterkq bożq psznego świeżo wqbranego spaniałeqo całe te arcqbiskupa luksowenoweqo Urbino z Białegostoku.
https://www.youtube.com/watch?v=1-egzIF75IM
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Niah
Odpowiedz

#3
Te dyplo, to akurat zajebisty pomysł i imo przyjmie się na 100%
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Niah
Odpowiedz

#4
W sumie jak przemyślałem, to sytuacja gdzie mamy tylko sojusze mechaniczne lub dyplomatyczne (w poście z forum) jest sytuacją win-win

1. Otwarta nekromancja pozwala na realniejsze odwzorowanie dyplomacji w tamtej epoce
2. Ułatwia to dyplomację i sprawia że sytuacja dla obserwujących spoza kampanii jest klarowniejsza
3. Pozwala na toczenie realnie wyrównanych lub małych konfliktów. Być może gracze sami zaczną brać tylko swój wyznaczony cel wojny zamiast 100%, być może trzeba by to jeszcze zasadami poprawić (np. wojna z zaskoczenia max 50%, więcej tylko w zapowiedzianych wojnach dyplomatycznych etc.)
4. Nadal pozwala na "zachowanie" balansu i reakcje w trakcie sesji, choć już ze znacznie większym kosztem i poświęceniem - bo trzeba wtedy wypowiedzieć osobną wojnę. Stąd ciężko będzie o sytuacje z wojnami światowymi, poza ew. zaplanowanymi konfliktami.
[-] 3 użytkowników lubi ten post.
  • "Elas", coniunctivus, Elros
Odpowiedz

#5
(30.10.2018, 20:14)Karpaj napisał(a): 3. Pozwala na toczenie realnie wyrównanych lub małych konfliktów. Być może gracze sami zaczną brać tylko swój wyznaczony cel wojny zamiast 100%, być może trzeba by to jeszcze zasadami poprawić (np. wojna z zaskoczenia max 50%, więcej tylko w zapowiedzianych wojnach dyplomatycznych etc.)

JEZUS MARIA TAK

Może nareszcie pojawią się w dyplo deklaracje wojny.
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • "Elas"
Odpowiedz

#6
(30.10.2018, 20:33)Elros napisał(a):
(30.10.2018, 20:14)Karpaj napisał(a): 3. Pozwala na toczenie realnie wyrównanych lub małych konfliktów. Być może gracze sami zaczną brać tylko swój wyznaczony cel wojny zamiast 100%, być może trzeba by to jeszcze zasadami poprawić (np. wojna z zaskoczenia max 50%, więcej tylko w zapowiedzianych wojnach dyplomatycznych etc.)

JEZUS MARIA TAK

Może nareszcie pojawią się w dyplo deklaracje wojny.

Szybkie truce break z zaskoczenia i masz 100%  Cool
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Krystian
Odpowiedz

#7
Kosztem -5staba i masy negatywnych relacji ze wszystkimi Tongue
Obecnie możesz zrobić to samo i szybkie 200%, więc i tak progres
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości