Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Mechaniki, które potrzebują przebudowania, aby działały

#1
Dyskutowaliśmy z Chidorim długie godziny. Usnęliśmy o 5 rano albo później. Między innymi zastanawialiśmy się jakie mechaniki potrzebują przebudowania, aby działały.


Najemnicy (będzie więcej armii najemniczych, ale w mid i late game będą dużo słabsi od regularnych wojsk)

Espionage (będzie dostępne od pierwszych diplo techów. będzie użytecznym narzędziem do prowadzenia polityki państwa, dzięki wprowadzeniu modyfikatorów w covert actions, które mają największe znaczenie w rozgrywce multiplayerowej)

Innowacja (te mechanika będzie wreszcie dawała pozytywny efekt dla państwa w różnych fazach gry. Innowacja będzie dynamicznie rosła, by w pewnych okoliczonościach znikać. tylko niektóre państwa będą posiadać wysoką innowację

Dyplomacja (modyfikacja utrudniająca formawanie megasojuszy. za relacje dyplomatyczne z innymi graczami trzeba będzie płacić dip pointy)

Wasale (wasale nie kosztują już dip slota, tylko 5 liberty desire. oznacza to, że mimo utrudnienia utrzymywania relacji dyplomatycznych, gra z wasalami zostaje uwolniona. Gra wasalami będzie teraz okuta pokusą i ryzykiem. podobnie można zrobić z koloniami przez modyfikacje merkantylizmu)

Misjonarze (będą teraz dostępni z bonusów poszczególnych religii, zamiast bazowego dla każdego tagu)



do rozważenia:
Globalna Gospodarka: klimat, niewolnictwo, podatki z kryształów, inflacja, kredyty
balans militarnych bonusów 4 zachodnich religii chrześcijańskich (cath, prots, refor, angl)
______________________________________________
link
Odpowiedz

#2
[Obrazek: tenor.gif?itemid=6161325]
[-] The following 1 user Likes Karpaj's post:
  • Marcin
Odpowiedz

#3
tak wiem XD
to w przyszłości się przyda.
______________________________________________
link
Odpowiedz

#4
Sprawa najemników - wprowadzić triggerowany modyfikator, który wraz z kolejnymi erami będzie obniżać pulę oraz dyscyplinę najemników.

Espionage - jeżeli chodzi o idee to wpierw trzeba zreworkować eventy oraz polityki, bo te paradoxowe są kiepskie. Jeżeli chodzi o samą mechanikę szpiegostwa to, wykorzystując możliwość zmodowania nowych opcji dyplomatycznych, wprowadzić parę które dawałyby procentowa szansę na wywołania u celu jakiś nieprzyjemnych eventów. Te nowe opcje mogłyby zostać powiązane z ideami szpiegowskimi.

Wasale - do momentu aż nie zostanie poprawione AI to wielki wianuszek wasali nie ma racji bytu w MP.
[-] The following 1 user Likes moskal's post:
  • PolishEmpire
Odpowiedz

#5
Chciałbym poruszyć temat kawalerii. Jak doskonale wiemy, generalnie z kawalerią jest źle. Zarówno pod względem cena-jakość jak i generalnie mechaniki bitew.

CENA-JAKOŚĆ
Problem: kawaleria jest nieopłacalna dla większości przypadków. Koszty (w tym i koszty utrzymania) to jest 2,5 razy tyle co piechoty a siła mniej niż 2-krotność. Mając w ideach narodowych bonus do kawalerii można spróbować sięgać po idee i polityki by kawaleria miała stosunki siły i kosztu na korzyść, ale to jest garstka.
Rozwiązanie: obniżenie kosztów, na moje oko, nie będzie satysfakcjonujące, zatem trzeba byłoby podnieść im siłę. Bez testów, ale podniesienie każdemu typowi kawalerii po 1 pipie na ofensywny shock oraz po 2 pipach na ofensywnej morale powinny dać efekt opłacalności. Bonusy technologiczne powodować będą, że w późniejszych czasach i tak piechociarze będą bardziej wymiatać, ale przynajmniej przez początkowe okresy będzie to przydatniejsze.

MECHANIKA BITWY
Problem: jest tu m.in. problem samoblokowania się kawalerii i paru innych, których całkowita naprawa wymagałaby ingerencji devów EU4. Ale ci, zamiast reworkować czy naprawiać bitwy, wolą dodawać nowe guziki dla kilku TAGów.
Rozwiązanie: prawdopodobnie jedyną rzecz, jaką można zrobić po stronie graczy, to dać w technologiach zasięg flankowania dla kawalerii +1000%. Dzięki temu kawaleria, nawet jak się zblokuje, będzie mogła dalej uczestniczyć a nie tylko stać i przyjmować ciosy na klatę. Można też zwiększyć każdej jednostce kawaleryjskiej parametr "maneuver" o 1 czy 2 punkty.
[-] The following 1 user Likes moskal's post:
  • PolishEmpire
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości