Witaj!
Rejestracja

  • 6 głosów - średnia: 1.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Zasady

#1
OGÓLNE:
1. Ogólne założenie to odegranie Historycznego konfliktu, oczywiście z małymi modyfikacjami. 
2. Zakaz Exploitów.
3. Nakaz Dobrej zabawy.

USTAWIENIA GRY:
1. Lens lease tylko do członków frakcji
2. Kupowanie licencji tylko dla członków frakcji

TEMPO GRY:
1. Po wystartowaniu gry obowiązuje pauza, aż wszyscy gracze nie zgłoszą gotowości. 
2. Do Eventu Gdańsk albo wojna obowiązuje prędkość 4. Od stycznia 1939 na prośbę dowolnego gracza możliwość zmniejszenia do 3. 
WYJĄTKI: Wojna JAP v Chiny oraz Wojna domowa w Hiszpanii: Ustawienie prędkości na 2 lub 3, w zależności od gracza. 
3. Od rozpoczęcia wojny gramy na prędkości 1. 
4. Pauzować może tylko przywódca frakcji.
5. Pauzujemy tylko w uzasadnionych przypadkach

POLITYCZNE:
1. Zakaz gwarantowania niepodległości oraz podpisywania paktów o nieagresji.
2. Zakaz dokonywania przewrotów, oraz zwiększania popularności ideologi u państw spoza naszej Frakcji (Silnikowej).
3. Ochotników wysłać można tylko do jednego państwa biorącego udział w unikalnym konflikcie. (silnikowym).
4. Maksymalna ilość ochotników wynosi 6 dywizji i 500 samolotów (300 w przypadku strategicznych).
5. Pakty Ribbentrop - Mołotow musi być honorowany, oraz opracowany przed focusem Gdańsk albo wojna, oznacza to dążenie przez Oś i Zssr do takiej granicy: https://imgur.com/a/nkWtETZ
6. Zakaz zmiany przynależności politycznej.(Demokracja/Komunizm/Faszyzm/Neutralny).
7. Państwo przynależące do danej frakcji (Oś,Alianci,Komitern) może dążyć do zwiększenia popularności ideologii odpowiadającej danej frakcji.
8. Alianci nie mogą sprzeciwić się remilitaryzacji Rheinlandu oraz aneksji Czechosłowacji. 
9. Zakaz zapraszania do frakcji państw AI. Wyjątek: Zaatakowane przez OŚ.
10. Japonia i Zssr muszą rozwiązać swoje frakcje i dołączyć do Osi/Aliantów.
11. USA przed dołączeniem do wojny, nie może stacjonować siłami zbrojnymi na terenach innych państw. 
12. Zakaz brania praw dokowania od państw ai

WOJNY:
1. Wojny wypowiadać mogą tylko członkowie frakcji OŚ, dozwolone po evencie Gdańsk albo wojna.
2. Wyjątki: Japonia v Chiny (Focus); ZSRR v Finlandia; ZSRR v Litwa,Estonia, Łotwa; Włochy v Grecja (Focus); GBR v Irak (Focus)
3. Zakaz tworzenia roszczeń innych niż z Fokusów narodowych przed atakiem Osi na Polskę. 
4. W czasie wojny należy wezwać do walki wszystkich swoich wasali.


5. Atak OSi na ZSRR dozwolony od stycznia 41 roku.
6. Atak ZSRR na Oś dozwolony od stycznia 42 roku.
7. Walki Japonii z ZSRR dozwolone od stycznia 44 roku.

8. Japonia może dołączyć do wojny od czerwca 40 roku. 
9. Japonia musi dołączyć do wojny przed końcem czerwca 41 roku.
10. USA może dołączyć do wojny od stycznia 41 roku. Aby dołączyć, w wojnie musi być Japonia.

11. Włochy muszą dołączyć do wojny przed końcem lutego 40 roku.
12. Niemcy muszą zaatakować Holandię do początku marca 40 roku.
13. Raj dołącza do wojny w momencie wejścia Japonii po stronie Osi
14. Meksyk dołącza do wojny w momencie wejścia Ita po stronie Osi

Sytuacje wyjątkowe:
I. USA może również dołączyć do wojny w sytuacji gdy OŚ dokona udanego desantu w Wielkiej Brytanii, OŚ zdobędzie Moskwę, bądź przekroczy wskazaną linię: 
https://i.imgur.com/FFfubCX.png i minie miesiąc od któregoś z tych zdarzeń.(Oparta na granicach regionów, na południu na rzece. (Ciekawostka: Jej nazwa to Ural [Obrazek: biggrin.png]).
Oś dokona udanego desanty w dowolnej Ameryce
II. Japonia może dołączyć do wojny z ZSRR, w sytuacji gdy ZSRR dotrze pod Odrę LUB region Morawy LUB region Dolna Austria LUB region Istria i minie miesiąc od któregoś z tych zdarzeń. 
https://i.imgur.com/W8g8XOA.png

DOŁĄCZANIE DO FRAKCJI:
1. Włochy mogą dołączyć do Osi po zrealizowaniu swojego Focusu "Pakt Stalowy" lub po zrealizowaniu "Sojusz z Włochami" przez Niemcy.
2. Hiszpania może dołączyć do Osi od upadku Francji, lub 40 roku. Po zrealizowaniu swojego Focusu "Dołączenie do Osi" lub po zrealizowaniu "Sojusz z Hiszpanią" przez Niemcy.
3. Japonia może dołączyć do Osi po zrealizowaniu przez Niemcy "Bliskie stosunki z Japonią" lublub swoj celu "Zbliżenie z Osią".
4. USA może dołączyć do aliantów od stycznia 41 roku  po zrealizowaniu swojego celu war plan black lub war plan oragne.
5. Rumunia może dołączyć do Osi po zrealizowaniu swojego focusu appoint pro-axis goverment

GOSPODARCZE:
1. Zakaz wysyłania Lend Lease dla ZSRR przez Aliantów przed atakiem Osi na ZSRR. 
2. Zakaz wysyłania Lend Lease przez ZSRR przed atakiem Osi na niego. 
3. Badania można zaczać maksymalnie dwa lata przed jego właściwą datą, za wyjątkiem posiadania 100% zniżki do kary za czas

ZASADY PRZECIW EXPLOITOM:
1. Przed kapitulacją należy wycofać wszystkie wysłane korpusy Expedycyjne, 
2. Zakaz dokonywania desantów za pomocą jednostek wysłanych jako ochotnicy.
3. Zakaz zrzucania spadochroniarzy na prowincję, do której wycofują się jednostki wroga.
4. Zakaz kasowania armii w okrążeniu, oraz nie znajdującej się na terenach narodowych, jak i dalej niż 3 prowincje od wojsk wroga. (w celu odzyskania manpowera i zaopatrzenia).
5. Zakaz okrążania stolicy państw AI.
6. W przypadku okrążenia stolicy gracza, ten ma prawo skasować obrońców i zażądać zajęcia jej. 
7. Zakaz wyzwalania państw w sposób innym niż konferencja pokojowa.
8. Minimalna wielkość dywizji to 8 rozpiętości bojowej.
9. Zakaz bombardowania strategicznego infrastruktury regionu w którym leży Stolica.
10. Zakaz zrzucania bomb atomowych na region w którym leży stolica.
11. Zakaz kapitulacji AI za pomocą spadochroniarzy. (mowa tu o zrzuceniu spadochroniarzy w celu zajęcia wszystkich vp niezbędnych do kapitulacji. Ciągle można używać ich do zajęcia strategicznych miejsc)
12. Zakaz przetrzymywania eventów wpływających na focusy innych państw
13. Zakaz minowania na wojnie z ai
Odpowiedz

#2
ZMIANY W STOSUNKU DO BŁĘKITNEJ DYWIZJI:

TEMPO GRY:

Zamieniono: "5. Wstępnie dozwolone po dwie pauzy dla strony konfliktu rocznie. (Ciężko powiedzieć czy to wypali, w razie czego będziemy modyfikować)." na "5. Pauzujemy tylko w uzasadnionych                                  przypadkach"  (i tak nikt nie
                liczy ilości pauz, po prostu starajcie się trzymać umiar, w razie czego będę interweniował)

POLITYCZNE:

Usunięto: "OGRANICZENIE: Ochotnicy od USA nie mogą zawierać brygad pancernych. " (nie ma powodu dla którego Usa miało by być wyróżnione)
                "9. Zakaz kasowania frakcji."
Dodano: "Maksymalna ilość ochotników wynosi 6 dywizji i 500 samolotów (300 w przypadku strategicznych)."
               "10. Japonia i Zssr muszą rozwiązać swoje frakcje i dołączyć do Osi/Aliantów."

Zamieniono: "4. Pakty Ribbentrop - Mołotow musi być honorowany, oraz opracowany przed focusem Gdańsk albo wojna, oznacza to również przekazanie Besarabii eventem, jeśli się takowy pojawi. " na ".  Pakty Ribbentrop - Mołotow
               musi być honorowany, oraz opracowany przed focusem Gdańsk albo wojna, oznacza to dążenie przez Oś i Zssr do takiej granicy:       DODAĆ SCREEN"

WOJNY:

Dodano: "11. Włochy muszą dołączyć do wojny przed końcem lutego 40 roku."
              "12. Niemcy muszą zaatakować Holandię do początku marca 40 roku."
"13. Raj dołącza do wojny w momencie wejścia Japonii po stronie Osi"

DOŁĄCZANIE DO FRAKCJI:

Usunięto: "3. Węgry mogą dołączyć do Osi po zrealizowaniu swojego Focusu "Dołączenie do Osi"."
Dodano: w zależności od ilości graczy dodam zasady dla minorów

GOSPODARCZE:

Usunięto: "1. Zakaz Rushowania techów. Badanie przed czasem kliknąć można najwcześniej 2 lata przed jego właściwą datą.
                 WYJĄTEK: Posiadamy -100% do kary za czas, na danym techu. "

ZASADY PRZECIW EXPLOITOM:

Dodano: "10. Zakaz zrzucania bomb atomowych na region w którym leży stolica.
               "11. Zakaz kapitulacji AI za pomocą spadochroniarzy. (mowa tu o zrzuceniu spadochroniarzy w celu zajęcia wszystkich vp niezbędnych do kapitulacji. Ciągle można używać ich do zajęcia strategicznych miejsc)"
Odpowiedz

#3
Dodałem: 12. Zakaz przetrzymywania eventów wpływających na focusy innych państw
Odpowiedz

#4
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...h.1156822/ - imo mniej więcej taki ruleset sprawia, że to przede wszystkim bieżąca sytuacja w grze i decyzję graczy będą odpowiedzialne za to jak potoczy się kampania, ale jak dla mnie cały czas okienko w którym gra zaczyna być nieprzewidywalna jest na tyle mała, żeby mogło się udać niczego nie zjebać i przy okazji nie czuć się niewolnikiem regulaminu.

Także no jeśli chodzi o mnie, to jestem zdania, że nawet niewielka ilość luzu sprawia, że może być ciężko się przygotować i ocenić sytuację na tyle dobrze jak w starym regulaminie i gdy praktycznie od razu walczy się 3v3(majory) i przez to każdy może dać się głupio zaskoczyć, ale jak każdy z góry zaakceptuje że to nie regulamin, tylko On sam musi zrobić wszystko, żeby nawet w jakimś potencjalnie rakowym scenariuszu nie zjebać się z rowerka, to może udałoby się wypracować coś w przyszłości sprawdzi się lepiej niż aktualny regulamin, który stara się raczej narzucić sztywniejszy scenariusz i zdjąć odpowiedzialność z graczy, co IMO jest złym nawykiem.
[-] The following 1 user Likes Konto usunięte's post:
  • Stobek
Odpowiedz

#5
Aktualny scenariusz/regulamin powstał po to, by odegrać sztywno II WW.
Scenariusze warto zmieniać co jakiś czas.
[-] The following 1 user Likes Chidori's post:
  •
Odpowiedz

#6
IMO to znając życie było tak, że kilka patchy temu grałeś na GBR i zwyczajnie chciałeś dać osi fory, żeby wpierdol jaki zgarnie nie był aż tak bolesny. No ale imo już teraz protekcjonizm jest zbędny, smocza era się skończyła.
Odpowiedz

#7
Dodano: 13. Zakaz minowania na wojnie z ai
Odpowiedz

#8
Gdzie jest dislike kiedy jest potrzebny.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 41 ms (63.90% PHP / 36.10% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 29 / Obciążenie serwera: 0.46 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]