Witaj!
Rejestracja

  • 3 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Upadek Imperium, rozstawienie i zasady

#1
Upadek Imperium
[Obrazek: Battle%2Bof%2BManzikert.jpg]



Jest rok 1060, czas potężnych tarć w Bizancjum. Wielkie rody podzieliły się na stronnictwa, które rywalizują o wpływy w Konstantynopolu. Władza cesarza jest niestała, zaś zmiany na tronie to niemal codzienność. 

Cesarstwo rozdarte jest między stronnictwami: urzędniczym i wojskowym. Oba bezlitośnie rywalizują o wpływy w stolicy. Elity wojskowe koncentrują się w Anatolii, która najbardziej narażona jest na wrogie inwazje. Ze Wschodu nadchodzą Seldżucy.
Europejska część Cesarstwa zdominowana jest zaś przez rody czerpiące władzę z szerokich uprawnień administracyjnych i kontroli nad często zmieniającymi się basileusami.

Rozstawienie:
Krystian -
Konrad -
Wiktor -
Stobek -
Gasparus -
Andrzej -
Garel -
Jakub -
Elros - 
tiomor -

Zasady:

Regulamin:

1. W wypadku poddania się należy od razu zaakceptować pokój.
2. Nadanie niepodległości lub tytułu innemu graczowi może się odbyć tylko za jego zgodą.
3. Zakaz przetrzymywania wynajętych zakonów religijnych.
4. Zakaz bezpodstawnego (nabijającego tyranię) odbierania tytułów graczowi - wasalowi. Zakaz odbierania graczowi wasalowi głównego tytułu.
5. Ziemie spoza naszego de iure uzyskane w dużych wojnach religijnych (krucjatach) należy wyzwolić jako niepodległe. 
6. Zakaz sojuszu z cesarstwami.
7. Wojny zagraniczne może prowadzić wyłącznie cesarz.
8. Wyzwanie na pojedynek wobec członka dynastii i rodziny gracza może zostać rzucone tylko za jego zgodą.
9. Cesarz może powołać Gwardię Wareską w ramach limitu 1 oddziału najemników. 
10. Zaproszenie na dwór potomka lub dziedzica aktualnej postaci innego gracza może się odbyć tylko za jego zgodą. [Przez dziedzica rozumie się osobę z linii sukcesji, która wyświetla się po kliknięciu na tytuł]
11. Należy tworzyć wszystkie możliwe tytuły książęce, które posiadają tereny de iure.
12. Zakaz niszczenia tytułów posiadających tereny de iure. 
13. W wypadku nieobecności gracza jego kraj objęty jest protekcją na okres jednej sesji.
14. W czasie próby wykonania wrogiej akcji wobec gracza (aresztowanie, spisek, odebranie wasala itp.) należy mieć wojska rozpuszczone i poza granicami jego państwa jak przed wypowiedzeniem wojny.
15. Sojusznik gracza w chwili dołączenia do jego ofensywnej wojny nie może mieć zmobilizowanych wojsk.
17. Zakaz korzystania z chińskiej inwazji.
18. Zakaz przynależności do Asasynów. 
19. Do wojen religijnych (jihad, krucjata) nie mogą dołączać gracze z innej religii.
20. Zakazane jest wysyłanie do Chin konkubin i eunuchów z własnej dynastii. Zakazana jest podróż do Chin. 
21. Wasal po otrzymaniu żądania od seniora ma udzielić odpowiedzi w ciągu miesiąca nie powołując wcześniej wojsk. Senior po otrzymaniu ultimatum od frakcji gracza ma udzielić odpowiedzi w ciągu miesiąca nie powołując wcześniej wojsk.
22. Zakaz posiadania monarchii elekcyjnej.
23. Zakaz dołączania do stowarzyszenia hermetyków. 
24. Zakaz tworzenia republik.
25. Po schwytaniu gracza do więzienia zakazane jest jego przetrzymywanie. Można zażądać okupu lub zabić postać, jeżeli ma ona dziedzica. 
26. Zakaz zmieniania wiary oraz kultury na inną niż startowa, lub herezja z tej samej grupy. GM może udzielić zgody na takową zmianę w przypadku jej sensowności względem klimatu. 
27. Zakazane jest wypowiadanie niepodległym graczom wojen, które skutkowałyby powstaniem enklaw.
28. Zakazane jest dołączanie do krucjat.
29. Zakaz najmowania więcej oddziałów najemników niż 1 (słownie JEDEN).
30. Zakaz posiadania domeny większej niż 4.
31. Zakaz fabrykowania roszczeń do hrabstw niebędących prowincjami granicznymi z państwem fabrykującym owe roszczenia. 
32. Retinue nie może być większe niż posiadany limit. W przypadku przekroczenia go, należy zlikwidować ponadlimitową ilość retinue. 
33. Zakaz posiadania więcej niż jednej prowincji z punktem handlowym jedwabnego szlaku we własnej domenie. Nie wolno rozbudowywać innych trade postów niż ten w domenie.
34. Zakaz posiadania tytułów książęcych, jeżeli gracz nie ma w danym księstwie minimum jednego hrabstwa. 
35. Zakaz proszenia papieża o claimy.
36. GM może nałożyć na gracza karę za zagrania jawnie godzące w klimat i realia epoki. 
37. W przypadku destrukcji bizantyńskiego tytułu cesarskiego, zasady dotyczące cesarza przestają obowiązywać.
38. Każdy gracz zobowiązany jest do przynależności we frakcjach dworskich (religijna, lojalistyczna, etc.) o ile posiada taką możliwość.
39. Cesarz ma prawo odebrać Konstantynopol, jeżeli go nie posiada. 
40. Cesarz jest zobowiązany przenieść stolicę do Konstantynopola, jeżeli znajduje się ona w innym regionie. 
41. Dozwolone jest przyjmowanie religii antycznych. 
42. Dozwolone jest podbijanie miejsc święty tak, by osadzić tam AI naszej religii i dokonać reformy. Po takim podboju należy wyzwolić wasala, jeżeli znajduje się on poza ekspansją. 
43. W momencie wybuchu wojny domowej gra jest pauzowana. Gracze w czasie pauzy mogą się określić, po której stronie konfliktu staną 
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
[-] The following 2 users Like Elros's post:
  • Krystian, Wiktortex
Odpowiedz

#2
Rozstawienie:

Theodoros Batatzes Strateg Peloponezu - Wiktor
Nikephoros Palaiologos Strateg Tessaloniki - Krystian
Romanos Diogenes Strateg Macedonii - Jakub
Theodoros Dalassenos  Strateg Albani - Stobek
Petrislav Vojislajijevic Wielki Żupan Raszki - Konrad
Konstantinos Argyros Strateg Samos - Andrzej
Nikephoros Melissenos Strateg Antiochii - tiomor
Gagik Bagratuni Strateg Charsanionu - Garel
Abulgharib Acruni Strateg Cylicji - Gasparus
Theodoros Gabras Strateg Trapezuntu - Elros 

[Obrazek: FSk1rtA.jpg]
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
[-] The following 4 users Like Elros's post:
  • Andrzej, Elas, Konrad, Wiktortex
Odpowiedz

#3
"Zakaz tworzenia republik."

To się odnosi do tworzenia miast-wasali?
Odpowiedz

#4
Dokładnie tak.
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
Odpowiedz

#5
Przecież rozstawienie Elrosa i Tiomora tutaj to jakaś patologia, większość tu nie ma sąsiedztwa jednego królestwa bez gracza a oni jakoś tak w chuj :/.
Odpowiedz

#6
Krystian, patologią jest to, że nie umiesz przeczytać zasad.
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
Odpowiedz

#7
IMO rozstawienie jest niezbalansowane, Elros(po raz kolejny!) i Tiomor mają najlepsze pozycje. Najwięcej wolnych królestw de jure do podbicia i przede wszystkim jedyne Trade Posty w cesarstwie, które jak bardzo op przekonaliśmy się w poprzedniej kampanii.
Odpowiedz

#8
Zbanujmy trade posty :/
Odpowiedz

#9
Granica ekspansji ma niewielkie znaczenie w sytuacji, kiedy wyłącznie cesarz może wypowiadać wojny zagraniczne. Natomiast patologią są np. 2 lub 3 punkty handlowe w domenie. Jeden nie ma aż takiego wpływu na rozgrywkę.
Owa ekspansja na HIPie również będzie ciężka albowiem od południa mamy potężnych Fatymidów, zaś na wschodzie Seldżuków. W 1060 r. Cesarstwo ma 1/3 wojska tych rywali. Gracze w Europie nie są narażeni na utratę wszystkich ziem w wyniku jednej inwazji, natomiast wschód ma o wiele trudniejszą sytuację. Bez współpracy wielu graczy wątpliwym jest, żeby udało się obronić.
Królestwa de jure będą na początku bezwartościowe gdyż prawa imperium uniemożliwiają ich tworzenie.

De facto najlepszą sytuację ma Konrad, który jest bezpieczny od muzułmańskiej inwazji i teoretycznie posiada możliwość zajęcia Chorwacji jeśli zostanie cesarzem.

Jednak powiedzmy sobie wprost: to nie jest gra, w której da się zrobić w pełni równe rozstawienie. Wiele zależy od zwykłego szczęścia.
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
[-] The following 2 users Like Elros's post:
  • Andrzej, tiomor
Odpowiedz

#10
Jaką przewagą jest jeden punkt handlowy w obliczu tego, że na wschodzie możemy pożegnać się z grą w połowie pierwszej sesji? Wystarczy odpalić HIPa w 1060 roku i zobaczyć na własne oczy, jak muzułmanie sukcesywnie zalewają Bizancjum.
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowe rozstawienie Elros 6 478 31.05.2019, 16:02
Ostatni post: Garel
  Teriorzy i Upadek Imperium Andrzej 0 202 13.05.2019, 21:51
Ostatni post: Andrzej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 38 ms (59.76% PHP / 40.24% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 1.49 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]