Witaj!
Rejestracja

  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Changelog

#1
Mod jest wciąż WIP, jak i ten post nosi ślady moich wewnętrznych notatek, ale chce otrzymać jakiś feedback (i tak pewnie będzie on dopiero wtedy, kiedy już będzie za późno na zmiany xD) więc... enjoy i guess?
No i mod w tej kampie pewnie wyjdzie niezbalansowany, ale od czegoś trzeba zacząć. Wole wystartować niezbalansowaną kampe niż znowu się zakopać próbując zrobić wspaniałego moda, nie dowieźć i porzucić kampe Wink

1. Idee
  1. Nowy zestaw idei - aktualna wersja tutaj
  2. Idee militarne można wziąć dopiero na 6 adm techu (efekt uboczny - militarne widać dopiero na 6)
  3. Zwiększono ilość idei do odblokowania idei narodowej do czterech

2. Technologie
  1. Zmieniono techy na których wchodzą grupy idei na: 4, 6, 8, 11, 13, 16, 18, 20, 23, 25, 28, 30
  2. Drobne zmiany w adm techu żeby nie zostawiać techów bez efektów:
  3. 7 adm tech dostaje farm estate (zamiast 6)
  4. 26 adm tech dostaje 2% prod eff (zamiast 25)
  5. Zmniejszono adm eff z 10% do 5% i dev eff z 10% do 7% (z techów administracyjnych)

3. Edykty
  1. Usunięto edykt od MP
  2. Advancement Effort (- dev cost) dostaje -10% tax mod
  3. Centralization Effort dostaje -0.05 autonomii (było -0.03) i +2 unrest
  4. Defensive Edict (fort def) dostaje -10% MP
  5. Edict of Absulutism to taka kupa, że nawet nie ma sensu zmieniać pewnie xD
  6. Encourage Development dostaje -10% taxa i produkcji
  7. Feudal de Jure law dostaje -0.05 autonomii i -10% MP
  8. Protect Trade dostaje +0.5 wartości handlowej każdej prowki i +0.05 autonomii
  9. Religion Enforced dostaje -15% institution spreed  i +10% do kontrybucji prowincji do religious unity
  10. Religious Unity dostaje -10% kosztu misjonarza, +2 unrest i zmniejsza kontrybucje prowincji do religious unity o 10%
  11. Dodano Destroy Roads: -15% movement speed, +1 attri, -10% tax, prod i trade goods
  12. Edykt można zdjąć dopiero po 10 latach

4. Balans
  1. Sporo więcej zmian na mapie niż chce mi się pisać
  2. Centra handlu
    • Koszt 2 poziomu zwiększony do 1000, 3 poziomu do 2000
    • 2 poziom daje +1 building slot na state, 3 daje +2
    • Usunięto bonus do sailors i manpower
    • Usunięto zmniejsze spadku navy tradition
  3. Zwiększono bazowy koszt najemników do 1 000 000
  4. Uniemożliwiono exploitowanie deva w trakcie wojny
  5. Usunięto możliwość zdobycia power projection
  6. Bazowe interest zwiększone do 7 (z 4)
  7. Usunięto misje (może zostaną przywrócone jakieś defaultowe dla wszystkich)
  8. Slacken Recruitment nic nie daje i nic nie zabiera
  9. Usunięto kare prestiżu za zerwanie unii

5. Ery
1a. Era odkryć, zadania
  • Odkrycie Ameryki zmieniono na posiadanie 500 deva
  • Kontrola COTów zastąpiona przez posiadaj władce jako lidera
  • Posiadanie 2 unii zmienione na 1 unie
  • Posiadanie 5 wasalów zmieniono na 3 i pozwolono na zrobienie równolegle
  • Bycie na 2 kontynentach zmienione na bycie cesarzem
  • Przeniesiono humilate rival do ery absolutyzmu
1b. Era odkryć, umiejętności
todo
2a. Era reformacji, zadania
  • Join the Reformation zostaje spełnione również przy zainwestowaniu 3
  • 5 CNów zmieniono na bycie cesarzem
  • Asian Trade zmieniono z przypraw, porcelany i jedwabiu na szkło, piwo i sól
  • Kontrola 5 COTów zmieniona na 3 COT i przeniesiona z odkryć
  • Usunięto posiadanie całej kultury
3a. Era absolutyzmu, zadania
  • 3 kompanie handlowe zamienione na humilate rival
  • Large forcelimit zmniejszony z 200 do 100
  • Empire of China zmienione na be emperor
  • Ilość akceptowanych kultur zmniejszono z 5 do 3

6. Decyzje i eventy
  1. Usunięto eventy związane z Burgundią i z buntami w Niderlandach.
  2. Usunięto eventy z stworzeniem Konfederacji u Teutonów
  3. Usunięto event z zmianą grup idei przy tag switchu
  4. Usunięto decyzje na stworzenie Francji, Prus
  5. Dodano decyzje pozwalającą na podbicie adm/dip/mil o do 2. Podbicie z 0 do 1 kosztuje 150, z 1 do 2 250 złota

todo:
-CD na slacked recruitment
-Max attrition zwiększono do 8 (z 5)
Ą̸͝͝ǹ̨̀͡d̨̀҉ ̷̴̴͘a̡̛͠s͜͡͝͝ ͟͝w̴̵̷̛̕á͠͝t̷̨͡͏e̵̡r̴̨̀͘ ̧́͘͞͠h̸̡͜a҉̛ś̸ ̛͜n̶̴҉̢͡o̵̵̢͞ ̨̀ç͢o͏̀͝n̸̡͡͞͏s̨̧͘͞͞t̶̕a͏̡͏̷͡ǹ̨͜͠t̡́͡͞ ̶̵̢f͞͠o̴̕r̷̶̢̧m̧͠҉͏́ ̛̕̕͡t̶̡̀ḩ͠͞e͏̶̡҉r̸̶͘e͟ ́ą̧̨̕͝r̶̸͜͟͞ȩ ̀͞i͠҉̷͝n͝ ̕͏w͜͢͢͝a͏̕r͏́ ̴̕n̶̸̕͝҉ò̶̧҉͞ ̵c̀҉̧̡͢o͢҉͘ǹ̛҉̡ś̴͜͏t̶̶͢a̡͘̕͠ņ͠͡t͢͏̧͡ ̡̡͜c̵̵̢͢͠o̵҉̵n̵҉d̛͢͡i̕̕͜t͟͠i̢͏̧͜o҉̸̢̀͠n̶̷̨̧͝s̵̷̨̕
[-] The following 4 users Like Elas's post:
  • Chidori, Helvi, lysy, Pantax
Odpowiedz

#2
Czy da się dodać zasady, albo zmodować casusbelli tak, by cele wojen i traktaty pokojowe ograniczały bordergore i zmuszały graczy, by decydowali się na zajmowanie terenów historycznie uzasadnionych?
"jakiś klaun z niewyparzoną gębą zabierze mu trochę koloru na mapie, bo jest jebanym mistrzem intrygi politycznej, która tłumaczy się zwykłym kłamstwem i manipulacją, która nie oferuje nikomu zysków, tylko grozi stratami." - charakterystyka mojej skromnej osoby, popełniona 24.10.2018 r. przez Bacha. 
Odpowiedz

#3
Bazowy interest rate na 7, to za dużo. Powinien być top na 5.

Idee ciekawe, ale offensive wydaje mi się za mocna z +10 shock, -10 fire dmg i 5% dyscy.
Bardzo podoba mi się wykluczanie się idei, to zdecydowanie bym zostawił, ale samych militarnych jest chyba za dużo. (Ta ostatnia wydaje mi się całkiem zbędna)

Max Atrycja na 8 przy tak dużym ograniczeniu MP wydaje mi się zbyt duża. Chyba że wojna ma się skupiać tylko na paleniu MP na fortach i jednej bitwie na 10 lat ;p
Odpowiedz

#4
Znerfiono offa, delikatnie zboostowano cav focus (albo raczej uaktualniono doca do tego co jest w plikach), draft army dostaje 10% recover morale zamiast 15% reinforce, logistic dostaje 10% nerfa na reinforce speed

(19.06.2019, 16:36)Elros napisał(a): Czy da się dodać zasady, albo zmodować casusbelli tak, by cele wojen i traktaty pokojowe ograniczały bordergore i zmuszały graczy, by decydowali się na zajmowanie terenów historycznie uzasadnionych?

Zgadnij xd

(19.06.2019, 21:19)coniunctivus napisał(a): Bazowy interest rate na 7, to za dużo. Powinien być top na 5.

Chce zachęcić graczy do brania pożyczek między sobą. Jeśli mi się uda to spróbuje zmodyfikować tak, żeby nie dało się olać pożyczki od gracza (będzie działała tak jak od "nicości" czy skąd te pieniądze się biorą).

Cytat:Bardzo podoba mi się wykluczanie się idei, to zdecydowanie bym zostawił, ale samych militarnych jest chyba za dużo. (Ta ostatnia wydaje mi się całkiem zbędna)

Idei z założenia ma być dużo. Militarne najłatwiej się klepie (i mają najwięcej wykluczeń) i przy okazji starałem się uniknąć sytuacji, że tylko def ma morale i reinf speed, tylko off wspiera siege, tylko quality ma ACA i ICA itd. Dalej są modyfikatory, które są tylko w jednej grupie (np. pipe dla genków jest tylko w leadership focus), ale niektórych modyfikatorów nie można wrzucić za często bo da to absurdalne efekty.

Cytat:Max Atrycja na 8 przy tak dużym ograniczeniu MP wydaje mi się zbyt duża. Chyba że wojna ma się skupiać tylko na paleniu MP na fortach i jednej bitwie na 10 lat ;p

To attri do 8 trzeba jeszcze jakoś wbić, sam max nic nie daje xd ale nad tym jeszcze będę siedział.
Ą̸͝͝ǹ̨̀͡d̨̀҉ ̷̴̴͘a̡̛͠s͜͡͝͝ ͟͝w̴̵̷̛̕á͠͝t̷̨͡͏e̵̡r̴̨̀͘ ̧́͘͞͠h̸̡͜a҉̛ś̸ ̛͜n̶̴҉̢͡o̵̵̢͞ ̨̀ç͢o͏̀͝n̸̡͡͞͏s̨̧͘͞͞t̶̕a͏̡͏̷͡ǹ̨͜͠t̡́͡͞ ̶̵̢f͞͠o̴̕r̷̶̢̧m̧͠҉͏́ ̛̕̕͡t̶̡̀ḩ͠͞e͏̶̡҉r̸̶͘e͟ ́ą̧̨̕͝r̶̸͜͟͞ȩ ̀͞i͠҉̷͝n͝ ̕͏w͜͢͢͝a͏̕r͏́ ̴̕n̶̸̕͝҉ò̶̧҉͞ ̵c̀҉̧̡͢o͢҉͘ǹ̛҉̡ś̴͜͏t̶̶͢a̡͘̕͠ņ͠͡t͢͏̧͡ ̡̡͜c̵̵̢͢͠o̵҉̵n̵҉d̛͢͡i̕̕͜t͟͠i̢͏̧͜o҉̸̢̀͠n̶̷̨̧͝s̵̷̨̕
[-] The following 1 user Likes Elas's post:
  • Stobek
Odpowiedz

#5
Usunięto eventy związane z Burgundią i z buntami w Niderlandach.
Usunięto eventy z stworzeniem Konfederacji u Teutonów
Usunięto event z zmianą grup idei przy tag switchu
Usunięto decyzje na stworzenie Francji, Prus
Dodano decyzje pozwalającą na podbicie adm/dip/mil o do 2. Podbicie z 0 do 1 kosztuje 150, z 1 do 2 250 złota (może nawet ciut zmniejszę koszt do 100/200 czy wręcz 50/100, cena ma być niemalże symboliczna)

Slacken Recruitment nic nie daje i nic nie zabiera (jak będziecie grzeczni to może klepne decyzje robiącą to samo)
Usunięto kare prestiżu za zerwanie unii
Edykt można zmienić dopiero po 10 latach

5. Ery
1a. Era odkryć, zadania

   Odkrycie Ameryki zmieniono na posiadanie 500 deva
   Kontrola COTów zastąpiona przez posiadaj władce jako lidera
   Posiadanie 2 unii zmienione na 1 unie
   Posiadanie 5 wasalów zmieniono na 3 i pozwolono na zrobienie równolegle
   Bycie na 2 kontynentach zmienione na bycie cesarzem
   Przeniesiono humilate rival do ery absolutyzmu

1b. Era odkryć, umiejętności
todo
2a. Era reformacji, zadania

   Join the Reformation zostaje spełnione również przy zainwestowaniu 3
   5 CNów zmieniono na bycie cesarzem
   Asian Trade zmieniono z przypraw, porcelany i jedwabiu na szkło, piwo i sól
   Kontrola 5 COTów zmieniona na 3 COT i przeniesiona z odkryć
   Usunięto posiadanie całej kultury

3a. Era absolutyzmu, zadania

   3 kompanie handlowe zamienione na humilate rival
   Large forcelimit zmniejszony z 200 do 100
   Empire of China zmienione na be emperor
   Ilość akceptowanych kultur zmniejszono z 5 do 3



Jak ktos ma pomysł czym podmienić efekty w epokach to chetnie poczytam sugestie Tongue nie chce robić każdemu krajowi jakiegoś bonusika w danej erze, zastanawiam się nad kilkoma opcjami (można mieszać zawsze):
a) dawać bonusy dla regionów/kultur, np Włochy mogą wziąć jakis -tech cost lub -idea cost w epoce odkryć
b) dawać bonusy zależne od innych pierdów (np. jeśli jesteś obrońcą wiary możesz sobie wziąć jakiś bonusik w erze reformacji. Nie wiem też czy bonusy się "cofają" jeśli trigger przestanie być spełniany)
c) wszystkie dostępne dla wszystkich
Ą̸͝͝ǹ̨̀͡d̨̀҉ ̷̴̴͘a̡̛͠s͜͡͝͝ ͟͝w̴̵̷̛̕á͠͝t̷̨͡͏e̵̡r̴̨̀͘ ̧́͘͞͠h̸̡͜a҉̛ś̸ ̛͜n̶̴҉̢͡o̵̵̢͞ ̨̀ç͢o͏̀͝n̸̡͡͞͏s̨̧͘͞͞t̶̕a͏̡͏̷͡ǹ̨͜͠t̡́͡͞ ̶̵̢f͞͠o̴̕r̷̶̢̧m̧͠҉͏́ ̛̕̕͡t̶̡̀ḩ͠͞e͏̶̡҉r̸̶͘e͟ ́ą̧̨̕͝r̶̸͜͟͞ȩ ̀͞i͠҉̷͝n͝ ̕͏w͜͢͢͝a͏̕r͏́ ̴̕n̶̸̕͝҉ò̶̧҉͞ ̵c̀҉̧̡͢o͢҉͘ǹ̛҉̡ś̴͜͏t̶̶͢a̡͘̕͠ņ͠͡t͢͏̧͡ ̡̡͜c̵̵̢͢͠o̵҉̵n̵҉d̛͢͡i̕̕͜t͟͠i̢͏̧͜o҉̸̢̀͠n̶̷̨̧͝s̵̷̨̕
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 32 ms (56.68% PHP / 43.32% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 26 / Obciążenie serwera: 0.07 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]