Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Zasady

#1
I. OGÓLNE
  1. Każdy z graczy zobowiązany jest na starcie sesji zaznaczyć opcję zakazu wypowiadania wojny przez AI i odznaczyć pozwolenie na zrywanie sojuszy.
  2. Domyślna prędkość gry 2 z możliwością zwiększenia do 3.
  3. Zakaz pauzowania.
  4. GM może pauzować w celu załatwienia spraw organizacyjnych.
  5. Nakazuje się czytać regulamin, czcić Słońce i pić piwo w trakcie sesji
  6. Gdy sesja dobiegnie końca wszyscy gracze oprócz GMów i hosta są zobowiązani do opuszczenia serwera w czasie krótszym niż 2 minuty. Po tym czasie puszczana jest pauza by wygonić niechcianych gości.
  7. O rehostach decyduje GM. W wypadku crashu gracza ten powinien dołączyć poprzez hotjoin.
II. WOJNY
  1. W czasie wojny na żądanie lidera drugiej strony należy natychmiast podać warunki pokoju. 
  2. Warunki pokoju na żądanie muszą zostać wysłane, a następnie zaakceptowane lub odrzucone na pauzie.
  3. Gracz może w dowolnym momencie poddać się w wybranym przez siebie konflikcie.
  4. W przypadku poddania się pokój musi zostać wysłany, a następnie zaakceptowany na pauzie.
  5. Pokoje wymienione w poprzednich punktach mogę być zawarte tylko z liderem wygranego sojuszu.
  6. 1. W wyniku pokoju gracz nie może utracić dostępu do swojej prowincji poprzez drogę morską lub poprzez swoje ziemie lub ziemie swoich wasali.
    2. Zakazuje się rozbijania enklaw na mniejsze enklawy.3. Gracz może zgodzić się na utworzenie enklawy. W takim wypadku tworzący enklawę ma obowiązek umożliwić mu do niej dostęp
  7.  Zakazuje się wyzwalania państw, anulowania wasalizacji, zrywania unii personalnej kosztujących 100% warscore.
  8. Zakazane jest transportowanie wojsk przy użyciu floty państwa nie uczestniczącego w konflikcie.
  9. 1. Każdy z graczy może jednokrotnie w trakcie rozgrywki skorzystać z karty "50 ws".
    2. Jeśli dowolny z członków sojuszu skorzysta z karty, to do lidera wojny po poddaniu się może być wysłany pokój za maksymalnie 50 war score'a.
    3. Z karty można skorzystać do końca roku 1600.

  10. 1. Ilość sojuszników jakich mogą wzywać do wojny gracze wynosi jeden
    2. Niektóre państwa, jeśli są w wojnie obronnej to (za ich zgodą) państwo będące poza limitem sojuszy może dołączyć do wojny poprzez enforce peace. Rzecz jasna atakujący może enforce peace po prostu przyjąć. Ta zasada nie dotyczy wojen pomiędzy tymi państwami jeśli oba są przywódcami wojny.
    2a. W wypadku takiej wojny, jeżeli broniony poprzez enforce peace ją wygra, w pokoju większość prowincji musi przypaść mu.
    Obecnie te państwa to: Wielka Brytania, Palatynat, Bizancjum, Ruś[
    2b. Enforce peace można użyć do końca następnego roku od rozpoczęcia wojny/color]


III. KARTA RATUNKOWA
  1. Gracz, który użył karty ratunkowej nie może zostać zaatakowany do końca sesji, chyba, że dołączy do jakiegoś konfliktu z graczem.
  2. Użycie tzw. karty ratunkowej można ogłosić pod warunkiem, że jest się broniącym się w wojnie o prowincje.
  3. Z karty ratunkowej można skorzystać tylko na pierwszej sesji.
  4. Użycie karty ratunkowej jest równoznaczne z poddaniem się we wszystkich toczących się z graczem w wojnach. Gracz może utracić w ich w sumie maksymalnie:
    a) 60 WS poddając się jednemu sojuszowi
    b) 40 WS/sojusz poddając się dwómc) 100 WS podzielone na wszystkie sojusze w wypadku trzech lub więcej
  5. Karta ratunkowa nie zużywa ograniczenia 50% WS przy pierwszej przegranej wojnie.
  6. ZAKAZ DOŁĄCZANIA DO HRE, JEŚLI CESARZEM JEST AI.

IV. INNE


  1. Zakaz sprzedawania prowincji bez core terytorialnego do 1500 roku.
  2. Zakaz brania przemarszu wojsk i dokowania od wasali gracza bez zgody ich seniora.
  3. Zakaz stawania armią pod wpływem Exile na prowincjach z armią innego gracza.
  4. 1. Nakazuje się zerwanie Unii Personalnej między graczami natychmiast gdy będzie to możliwe od jej zawarcia poprzez akcję dyplomatyczną.
    2. Senior-gracz nie może wykorzystywać opcji silnikowych kosztem juniora-gracza.
  5. Zakazuje się kontestowania unii personalnej jeżeli jej celem jest inny gracz.
  6. Zakaz wysyłania Oferty Condottieri do AI przez graczy.
  7. Zakaz fakewarów. Decyzja czym jest fakewar w wypadku wątpliwości należy do GMa i vGMa.
  8. [color=#ff6633]Zakaz przenoszenia stolicy poza Europę.


V. NIEOBECNOŚĆ GRACZA
  1. 1. Państwo gracza, na którym po raz pierwszy gra AI otrzymuje protekcję (nie może być atakowane oraz nie można z nim zawierać  separatystycznych pokojów.
    2. GM wedle własnego uznania może przyznać protekcję państwu, na którym gra AI.
    3. Jeśli kraj objęty protekcją zaatakuje innego gracza, to może stracić w tej wojnie 100%.
  2. Państwo gracza, na którym gra AI nie może być wzywane do wojen ofensywnych.
  3. Z państwem gracza, na którym gra AI nie można podpisywać sojuszy, przemarszu wojsk oraz dokowania. Zasada nie dotyczy graczy, którzy już posiadają sojusz.
VI. ZASADY SUBOWANIA
  1. Perm ma obowiązek pozostawić wskazówki dla swojego suba.
  2. 1. Perm może udostępnić wskazówki GMowi, jeśli chce, żeby subowanie zostało przez niego zweryfikowane.
    2. W trakcie sesji GM powinien dbać o wykonanie wskazówek.3. Po sesji GM wedle własnego uznanie może dokonać editów naprawiających odstępstwa od wskazówek
  3. 1. W przypadku braku wskazówek sub ma całkowity zakaz atakowania innych graczy oraz podpisywania nowych sojuszy.
    2. W przypadku ataku na suba może on podpisać nowy sojusz, ale tylko w celu wezwania innego kraju do obrony.
Spierdalaj 
Albo lepiej 
Powiedz gdzie. Podjade 
Bedziesz spierdalał


~PiotrekEU

[-] The following 3 users Like Jakub's post:
  • coniunctivus, Elas, Krystian

#2
Dodano zasady dotyczące:
*przenoszenia stolicy poza europę
*ilości sojuszników jakich można wzywać do wojny
*poddania się za 50 ws
Nowe zasady zaznaczono chwilowo na pomarańczowo, żeby można było się z nimi szybko zapoznać.
Spierdalaj 
Albo lepiej 
Powiedz gdzie. Podjade 
Bedziesz spierdalał


~PiotrekEU

[-] The following 1 user Likes Jakub's post:
  • Elas

#3
Dodano "Bez zgody przegranego nie można brać w pokoju prowincji zamorskich, których się nie kontroluje."
Nową zasadę oznaczono na zielono, żeby była od razu widoczna.
Spierdalaj 
Albo lepiej 
Powiedz gdzie. Podjade 
Bedziesz spierdalał


~PiotrekEU

[-] The following 2 users Like Jakub's post:
  • Elas, NiahII

#4
Zmiana zasad co do wzywania sojuszników:
- każdy może wezwać jednego sojusznika
- Jeśli Palatynat, Anglia (nie dotyczy obecnie trwającej wojny), Bizancjum i Ruś jeśli są w wojnie obronnej to (za ich zgodą) państwo będące poza limitem sojuszy może dołączyć do wojny poprzez enforce peace. Rzecz jasna atakujący może enforce peace po prostu przyjąć. Ta zasada nie dotyczy wojen pomiędzy tymi państwami jeśli oba są przywódcami wojny (np. Bizancjum vs Ruś)

Karty na 50% WS już nie działają

Mały dodatek do wojny w wypadku enforce peace: w takim wypadku broniony gracz w wypadku wygranej wojny powinien wziąć większość prowek w pokoju dla siebie
[Obrazek: vFKkXNt.png]
[-] The following 1 user Likes Elas's post:
  • coniunctivus

#5
Dodano ograniczenie do enforce peace - Enforce peace można użyć do końca następnego roku od rozpoczęcia wojny
[Obrazek: vFKkXNt.png]



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 28 ms (51.11% PHP / 48.89% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 25 / Obciążenie serwera: 0.31 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]