Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Regulamin na Legion XVII

#1


Ta dyskusja powraca za każdym razem i każdy nowy regulamin i tak okazuje się zły. Ale spróbujmy jeszcze raz.

Moje propozycje zapisów na nową kampanię:

Wojna z państwem AI musi się skończyć po 6 miesiącach od wypowiedzenia, albo w przypadku wojny od początku scena po 6 miesiącach od startu kampanii.
Druga strona może się zgodzić na minimalne przedłużenie, jeżeli wynika ono z problemów w walce (to tak dla uczczenia bitności włoskiego żołnierza), a nie z celowego przedłużania.
Zakaz wypowiadania wojen prewencyjnych. Czyli bez intencji anektowania, a tylko po to, żeby przeciwnik nie wypowiedział.

Oś Europejska może dowolnie wypowiadać wojny państwom AI od eventu Gdańsk albo wojna.
Alianci mogą wypowiadać wojnę państwom neutralnym w Europie i Azji od momentu wejścia USA.
ZSRR może dowolnie wypowiadać wojen - tylko państwom wymienionym w regulaminie.

Europa:
Strefa wpływów Osi - Polska zgodnie z RM, Norwegia, Dania Węgry, Rumunia bez Besarabii, Bałkany i wszystko na zachód Europy
Strefa wpływów ZSRR - Finlandia, Polska zgodnie z RM, państwa bałtyckie bez Memel zgodnie z decyzją GER, Besarabia
Obie strony mogą atakować - Turcja, Szwecja
Państwa neutralne - Portugalia, Szwajcaria i Vichy mogą pozostać neutralne jeśli Oś nie chce ich podbić. Alianci zachodni mogą im wypowiedzieć wojnę po wejściu USA.
Oś może zaatakować Szwecję po zajęciu Kopenhagi.
Oś może zaatakować Turcję jeżeli kontroluje połączenie lądowe z Berlina do granicy z Turcją, albo jeśli Włochy weszły do wojny.
ZSRR może zaatakować Turcję od decyzji o Wojnie Zimowej.
ZSRR może zaatakować Szwecję po aneksji Finlandii.

Ameryka Północna i Południowa:
Państwa AI w obu Amerykach mogą być zaatakowane tylko przez Oś. Alianci mogą je wciągnąć do frakcji po wejściu USA.
Oś nie może przyjmować do frakcji państw AI w obu Amerykach, jedyną opcją jest wypowiedzenie wojny.

Azja:
ZSRR może zaatakować Persję i Afganistan jeśli spełniony zostanie jeden z poniższych warunków:
- USA wbije War Economy
- Oś zdobędzie Suez
- Oś wypowie wojnę Turcji
- Jest co najmniej 1 lipca 1940


ZSRR nie może atakować innych państw w Azji.
ZSRR może przyjąć do Kominternu Sinkiang jeżeli nie jest w stanie wojny z JAP.


Oś może zaatakować Persję i Afganistan jeżeli ma z nimi granicę lądową.

Japonia może wypowiadać wojny następującym państwom chińskim od incydentu na moście Marco Polo:
Nacjonalistyczne Chiny, Yunnan, Guangxi Clique, Shanxi, Komunistyczne Chiny, Xibei San Ma, Sinkiang, Tybet
Dla każdego z tych państw niezależnie liczone jest 6 miesięcy na aneksję.




Uzasadnienie niektórych zapisów:
Wypowiadanie wojen przez ZSRR musi być spowolnione, żeby to Oś kontrolowała wbijanie praw USA. Możliwe, że tutaj będzie potrzebna zmiana w modzie.
Japonii nie opłaca się wypowiadać wojen państwom chińskim dopóki USA nie wbije najlepszych praw.
Po wejściu USA Alianci powinni mieć opcję wypowiadać wojny AI w ważnych taktycznie miejscach. Ale nie powinny podbijać sobi państw AI w Ameryce czy innych miejscach z dala od walk kiedy nic się nie dzieje. Z drugiej strony powinny mieć dostęp do efektów strategicznych tych krajów, dlatego wciąganie AI do frakcji jest dozwolone.


Wszystkie próby naginania regulaminu, które nie są bezpośrednio zabronione, ale od razu wiadomo, że są wątpliwe i spowodują kłótnie są z definicji zabronione, chyba że druga strona się zgodzi.

W sumie poza wojnami mam jeszcze pomysł na rehosty:

Domyślnie rozpatrujemy po rehoście powtórkę maksymalnie tygodnia z autosave. Przy dłuższych rehostach dogadujemy się w zależności od sytuacji.

Podczas powtarzania tego tygodnia wszystkie ważne akcje dyplomatyczne - wojny, sojusze, decyzje musimy kliknąć tak samo jak oryginalnie.
Druga strona przygotowuje listę akcji, jakich oczekuje. Brak wypowiedzenia wojny/wejścia do sojuszu też się liczy jako akcja.

Co do powtarzania ruchów armii:
Przed rehostem każdy sojusz robi listę kilku najważniejszych ruchów armii i flot, które musimy powtórzyć. Tutaj horyzont czasowy powinien być mniejszy niż tydzień, ale to do negocjacji w konkretnym przypadku.
np. flota płynie w stronę prowincji x zamiast zawrócić do portu, jednostki z prowincji x zdążają wycofać się z okrążenia.
Następnie obie strony zgadzają się na nie przed rehostem albo negocjują.

Zdarzenia losowe:
Niektóre eventy triggerują się z prawdopodobieństwem np. aneksja/okupacja, bitwy mogą się inaczej potoczyć itp. Jeżeli losowe rzeczy pójdą inaczej - trudno, gramy dalej.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#2
Wiesz nie od razu Rzym zbudowano, a nasze legionowe kampania są prowadzone dopiero od 2013, ergo naiwnością byłoby liczyć ze w tak krótkim czasie dojedziemy do regulaminu idealnego. także jak to mówi Krzynówek, cały czas do przoduTongue
Ale pozwolę się odnieść

Oś może zaatakować Turcję jeżeli kontroluje połączenie lądowe z Berlina do granicy z Turcją, albo jeśli Włochy weszły do wojny.
Jeśli w regulaminie ma stać treść po przecinku to na dobrą sprawę możemy spokojnie wpisać Trucje do osiowej strefy wpływu

ZSRR może zaatakować Szwecję po aneksji Finlandii.
Nie wiem czy w takim razie warto, przecież przy takim obłożeniu warunków tylko gdyby gapa grała na Niemczech nie wyrobiłaby się do podbicia Finlandii, tym bardziej ze wystarczy wypowiedzieć wojnę po zajeciu Kopenhagi i to juz automatycznie blokuje jakiekolwiek próby ataku zsrr na szwecje.

Oś może zaatakować Persję i Afganistan jeżeli ma z nimi granicę lądową. a sowiet o 1 stycznia 1940 w najgorszym przypadku,
To tez w praktyce jeśli oś nie boi się podbijać zagrożenia, oznacza ze te kraje będą pod osią i w efekcie oś może bez problemu wjechać do Indii nie mając Suezu, etc moim zdaniem, szczególnie dalekosiężnie możne debalasnować.
Odpowiedz

#3
Idea jest taka, żeby Skandynawia była Niemiecka, Persja i Afganistan Sowieckie, Chiny Japońskie, a Turcja może być sporna. Takie strefy wpływów były od zawsze (jeszcze w HOI2 tak było), dopiero ostatnio ZSRR zrobiło się takie krnąbrne. Jak dla mnie to możemy je wpisać na sztywno, żeby nie było kombinowania i szukania dziury w regulaminie.

Możemy też zrobić tak, żeby nie zakazywać drugiej stronie podboju tylko sprawić, że nie będzie darmowy np. jeśli SOV zajmie Szwecję czy Norwegię to Barbarossa jest szybciej. Można by w ten sposób też umożliwić neutralność Turcji np. jak zajmie SOV to szybciej Barbarossa, a jak zajmie GER to szybciej USA wchodzi.

Już nie mówiąc o takich absurdach że np. jak GER skupi się na Turcji i Szwecji po Francji, to SOV może np. Hiszpanię zajmować. Postępy Niemca zawsze jakoś może spowalniać Brytyjczyk, a Rusek może sobie robić co chce. Pomysł z nieograniczonymi wojnami SOV powstał po to, żeby SOV podbił sąsiadów, a nie Portugalię, Vichy, czy Amerykę Południową.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#4
Nie wiem jaki jest sens sztywnego blokowania stref ekspansji tym bardziej, że od najszybszego mozliwego terminu Gdańska do Finlandii jest 7 miesięcy. Już teraz Oś ma zabukowane Bałkany oraz 72h wolnego czasu w Danii. Druga strona ma pewną tylko Finlandię. Cały czas słychać w tym co mówisz Gandalf, że ZSRR ma za dużo swobody to dajmy jeszcze więcej pewniaków Osi aby w spokoju mogła bawić się w piaskownicy. O Chinach już nie wspomnę bo tam Japonia od zawsze miała wolną rękę do Gdańska. 
Co w sytuacji gdy na np. Niemcy przypadną mi i zrobię powtórkę z obecnej kampanii? ZSRR będzie płakać?
Co w sytuacji gdy ITA i JAP powielą moje ruchy zajmując co popadnie? ZSRR będzie płakać?
Czemu niby Portugalia ma być neutralna a Hiszpania nie?
Rozumiem, że chcesz stworzyć sytuację aby Os mogła decydować o poziomie zagrożenia na świecie i chcesz uniknąć mieszania się ZSRR w tą układankę. To jest do zrobienia modyfikacją plików.


Z rehostami i losowymi sytuacjami mogę się tylko zgodzić bo od zawsze podzielam ten pogląd.

Ps. Aby ZSRR mogło podbić Vichy trzeba wiedzieć jak to zrobić co nie zawsze może wyjść, ze względu na to jak postąpi druga strona. W Ameryce po za Ekwadorem do zajęcia są tylko pipki na Morzu Karaibskim.
PPS. Przywoływanie Skandynawii z 3/4 jest bez sensu bo zgodnym chórem stwierdziliśmy, że nie gramy już scena 39. W przypadku scena 38 Japonii można wydłużyć czas na podbój Chin np do końca 1939 roku ale Japonię usuwamy z Osi tak aby mogła dołączyć później.
Sorki za niedziałające screeny. Usterka jest w trakcie usuwania.
Odpowiedz

#5
Usunięcie JAP z osi nie zmienia threata po wywołaniu wojny państwom chińskim na scenie 38, więc to nic nie daje. Na scenie 36 z jakiegoś powodu ten threat jest mniejszy dużo jak JAP nie jest w Osi. Testowałem to przed tą kampanią - na jednej wersji moda JAP nie było w Osi. Jak JAP nie będzie w Osi to jedyną różnicą ale za to bardzo dotkliwą będzie pewnie brak efektów do produkcji ze specjalnych prowincji.

A co do zmian z ZSRR to ja myślałem, żeby w następnej kampanii na nim grać i nie mam problemu z takimi zapisami. W każdym razie następną kampanię na pewno chcę być Aliantem.

Teraz pewnie w momencie wojny zimowej najbardziej opłaca się sowietem wypowiedzieć wojnę komu się da, żeby od razu USA wbiło prawa. Jak to się da ograniczyć modyfikacją plików to spoko.
I podtrzymuję to co pisałem jeszcze w starym temacie - Dania na 100% musi być wpisana do strefy wpływów Osi. O Norwegię i Szwecję możemy się kłócić ale z Danią nie ma dyskusji.
W 39 Szwecję odpuściłem, bo się biłem z Tobą. Była neutralna chyba do połowy 40 roku zanim SOV ją zajął. Za to tutaj się rzuciłeś jak chytra baba z Radomia. Gdyby UK się trochę stawiało albo w ogóle był gracz na Francji to nie byłoby opcji Osią tego zająć wcześniej.
Tak samo wszystko na Zachód od linii z paktu RM powinno być w strefie wpływów GER.
Kuciek proponował, żeby Irlandia była wcielana do UK jakimś eventem. Tak samo Słowacja do GER. Można też Tanu Tuvę do SOV.
Jeżeli chodzi o Portugalię to proponowałem gdzieś wyżej zapis, żeby Alianci mogli jej wypowiadać wojnę po wejściu USA jak Vichy. Więc odpada problem baz morskich do desantowania w okolicach Gibraltaru.

ITA i JAP nie mogą zajmować co popadnie, bo do wejścia do Osi nie mogą swobodnie wypowiadać wojen, a potem są stopowani przez UK i USA. Tylko SOV ma taką możliwość.

W sumie po przeczytaniu jeszcze raz zapisów dotyczących ITA i JAP nie wynika z tego jednoznacznie, że nie mogą wypowiadać wojen dopóki nie wejdą do wojny z UK. Bo wejście do Osi i wypowiadanie od Gdańsk albo wojna interpretowałem właśnie tak, że państwa Osi nie mogą wypowiadać wojen indywidualnie, jedynie w ramach tej głównej wojny.

Czyli teoretycznie ITA i JAP też mogą wypowiadać krajom neutralnym nie będąc w wojnie z UK. A przynajmniej jest tu pole do interpretacji. No to tym bardziej te zapisy muszą zostać zmienione, bo w momencie Gdańsk albo wojna neutralna Japonia może zająć Turcję i Szwecję przed wojną zimową kończąc dyskusję o tych strefach wpływu. Do tego jeszcze Arabię Saudyjską Portugalię, Irlandię i jakieś kraje koło Kanału Panamskiego. Mam nadzieję, że teraz widzicie jak to rozpierdala grę i dlaczego musi zostać zmienione.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
Odpowiedz

#6
Jest zapis, że wojny wypowiada lider frakcji po za wojną JAP-USA oraz eventowe. Jak już pokazał Ree grając swoimi ulubionymi Włochami, przy minimalnym wysiłku Rzym może zaspamować milicją, więc podbój Bliskiego Wschodu zaraz po przystąpieniu do wojny z Aliantami może spotkać się ze znikomą reakcją UK.
Owszem wiele zależy od graczy czy grają agresywnie czy pasywnie ale sztywny podział niweluje zalety pewnej niewiadomej czyli  jak ustalą się pozycję przed wejściem wszystkich majorów do wojny. Ta ograniczona dowolność powoduje, że plany trzeba modyfikować i pilnować posunięć przeciwnika.
Lekko nie fair jesteś z jedną rzeczą. Chciałbyś zmian regulaminu bo obecnie ZSRR jest żarłoczne. Jednak te propozycje ci nie przeszkadzaja bo chciałbyś zagrać ZSRR w przyszłej kampanii.  Zapominasz, że regulamin  powiem być wyważony aby każdemu odpowiadał gdyby miał zagrać Moskwą.

Ps. Z Portugalia nie doczytałem, myślę że wariant z historyczną powtórka z Vichy ma rację bytu. Tutaj można dodać, że dotyczy to wszystkich neutralnych państw graniczących z Osią. Czy dodać, że dotyczy to tylko jakiegoś kontynentu to kwestia do dogadania.

Na Danię jest 72h co w mojej opinii daje dość czasu Niemcom na wykonanie desantu morsko- powietrznego. Jeśli za mało to dodajmy jeszcze dwie doby ale Niemcy muszą tutaj czuć presję czasu, a nie spacerować jak do Warszawy. Kuciek zauważył, że obecnie nie ma wprost zapisane, gdzie Royal Navy może wpłynąć i teoretycznie już teraz mógł postawić flotę pod Kopenhagą, odczekać trzy dni i wsadzić wojska do portu. Także ten punkt można uściślić i tyle, bo Dania musi być pod kontrolą Osi ale nic za darmo.
Odpowiedz

#7
Dobra to się chyba trochę klaruje:

ZSRR nie może wypowiedzieć wojny Danii. Szwecja i Norwegia jeszcze do ustalenia. Przepis o 72h dla mnie też jest niejasny wiec może być albo do wywalenia albo doprecyzowania.
ZSRR nie może wypowiedzieć wojny państwom Europejskim na zachód od linii Memel, granica Polski, granica Węgier, Besarabia. Czyli żadnych Hiszpanii, Portugalii, Irlandii itp.
Persja i Afganistan to strefa wpływu ZSRR. Jak dobrać regulamin to do ustalenia ale ZSRR ma mieć pierwszeństwo.
Chiny to strefa wpływu JAP. ZSRR może przyjmować do Kominternu uniemożliwiając wypowiedzenie wojny.
Z Chinami tylko bym coś zrobił albo, żeby JAP tyle threata nie nabijało USA albo żeby mogło resztę państw chińskich zająć po Gdańsku.

Czyli ZSRR po Wojnie Zimowej może wypowiedzieć wojny Finlandii, Turcji, Persji, Afganistanowi. Do dyskusji na jakich zasadach Szwecja i Norwegia.
ZSRR nie może wypowiadać wojen dowolnym państwom.

Jeżeli chodzi o wojny aliantów:
Wywalamy punkt o wypowiadaniu wojen jak upadnie jeden lub dwóch aliantów. To są punkty mające sens jak jest gracz na Francji.
Po wejściu do wojny USA Alianci mogą wypowiadać wojny w Europie, Afryce i Azji.
Albo alternatywnie ten punkt może brzmieć Alianci po wejściu do wojny USA mogą wypowiadać wojny państwom sąsiadującym z Osią.
Chodzi o to, żeby Alianci sobie mogli poszerzać front, ale żeby nie zajmowały sobie w międzyczasie np. Ameryki Południowej.

Jeżeli chodzi o wojny Osi:
Od Gdańsk albo wojna Niemcy mogą dowolnie wypowiadać wojny AI.
ITA i JAP nie mogą wypowiadać wojen AI same, szczególnie jeśli nie są silnikowo w Osi. Bo przy neutralnej Japonii można by było regulamin zinterpretować tak, że może dowolnie wypowiadać wojny, a nie jest we frakcji, żeby musiał przywódca. Pewnie z ITA w jakiś przypadkach też by się tak dało.
Jakieś zasady muszą być też dla Osi zanim może wypowiedzieć wojnę Turcji. Moja propozycja była gdzieś wyżej - przejście lądowe z Berlina albo wejście ITA do wojny. Wejście ITA w 39 jest bardziej problematyczne niż wam się wydaje i przynajmniej w dwóch ostatnich kampaniach Ree i Frodo raczej by nie chcieli wchodzić tak szybko dla samej Turcji.

Jeżeli chodzi o ogólne zasady wypowiadania to proponuję wywalić ten punkt z barkami. Jak nie mamy granicy lądowej to wystarczy mieć zasięg transportowcami z jakiegoś swojego portu.
Do tego wejdą ograniczenia dowolnego wypowiadania wojen i zakaz wypowiadania wojen prewencyjnych.
Walczę jak lew, padam jak mucha.
[-] The following 1 user Likes GAndaLF's post:
  • lysy
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Projekt Legion XVI lysy 37 2.125 05.11.2019, 00:57
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion XVI - temat organizacyjny GAndaLF 22 2.810 24.08.2019, 19:10
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i 3/4 lysy 38 5.086 24.08.2019, 16:17
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion XV lysy 74 12.401 18.12.2018, 21:28
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XV i pół lysy 15 2.607 25.09.2018, 17:19
Ostatni post: arcyżużel
  Projekt Legion Mod lysy 2 1.030 24.02.2018, 19:42
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion Mod - dyskusja GAndaLF 16 2.573 22.02.2018, 11:17
Ostatni post: Alternative
  Projekt Legion XV - Regulamin vonRee 9 1.721 21.02.2018, 21:06
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XIV Alternative 49 9.000 30.01.2018, 22:40
Ostatni post: lysy
  Projekt Legion XIII lysy 2 1.365 06.06.2017, 21:59
Ostatni post: lysy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 40 ms (63.53% PHP / 36.47% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 27 / Obciążenie serwera: 0.24 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]