Witaj!
Rejestracja

  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Wishlist

#1
Za mało i zbyt konkretnie na roadmape, ale zależy mi na umożliwieniu ludkom komentowania. Tym samym jeśli chcecie mieć wyraźny wpływ na przyszłość moda to zapraszam do pisania tu (i w przyszłych tematach które się pojawia).
Ogólnie to szeroko pojęte plany na kolejne wersje Blue Balanced, mniej więcej zgodnie z priorytetem:

1. Instytucje
Należy przerobić renesaince, colonialism i printing press na podobną modłę co następne instytucje, czyli, żeby zamiast uwarunkowania mniej bądź bardziej zależnego do geografii, wzrost był uzasadniony od czegoś w co każdy może zainwestować.

2. Make East Rich Again
Wyeliminować towarową biedę i nudę na wschodzie (głównie okolice Litwy, Stepy) poprzez wrzucenie tam pewnej ilości fajniejszych towarów o które warto będzie zadbać czy się bić.

3. Polityki uprościć a edykty wypierdolić
De facto punkt dla Chidoriego jeśli zdecyduje się współpracować. Polityki okazały się zbyt skomplikowane, edykty które nie są po prostu zaspamowaniem kraju bonusem MP też wydają mi się niespecjalnie fajne. Poza tym UI strasznie ssie w wyświetlaniu więcej niż 1 bonusu z edyktu, a takie z jednym bonusem są dla mnie strasznie meh, ale zobaczymy jeszcze co DLC przyniesie.

4. Refactoring bonusów i wymagań z epok
Niektóre epoki są strasznie mocno wycelowane w konkretne regiony, bonusy tym bardziej. Fajnie byłoby to ogarnąć tak, żeby każdy w każdej epoce mógł z tego korzystać i wziąć to pod udział w budowaniu strategii.

5. Cash dump
Wieczny problem EU, dalej nie wpadłem na sensowne rozwiązanie, przyjmę wszelkie sugestie Big Grin

6. Proffesionalism dump
O ile jestem bardzo zadowolony z usunięcia slacken recruitment, która jest rakową mechaniką która używana przez jednego gracza zmusza drugiego do wręcz niszczenia sobie państwa lub przegrania wojny, to brak jakiegoś sposobu na jego wykorzystywanie jednak boli i coś zdecydowanie trzeba wymyślić. Wydaje mi się, że kupno "czegoś" raz na 10 lat za 5/10 profki byłoby super. Pytanie czego? Xeno zaproponował swego czasu (i leci to w eventach w sumie) możliwość wymiany army proff na army tradition co brzmi na fajny pomysł.

8. Drzewko morskie skrócić i wywalić wymagania
Drzewko to dobry krok do przodu, ale zdecydowanie można je poprawić. Obecnie nie sprawdza się w swojej roli tak dobrze jak od niego oczekiwałem. Na pewno przydałoby się je skrócić (najpewniej przez wywalenie mniej wartościowych bonusów żeby nie robić zbyt dużych powerspike w nim) i wywalić wymagania, które fajnie brzmiały na papierze ale nie wygląda na to, żeby sprawdzały się w grze.

9. Poziomy rządu
Przywrócić mechanike "ulepszania" rządu wraz z adm techem poprzez odblokowanie nowych typów rządu (do wyboru w pierwszej reformie). Jest to fajna mechanika która mi się podobała, ale jest raczej nisko na liście priorytetów. Kolejne poziomy rządów dawałyby lepsze bonusy (byłyby tylko 3 poziomy wliczając startowy) i np ostatni tier mógłby dawać +1 adm/dip dla władcy czy (jeśli możliwe jest ukradnięcie jednego przycisku z rządu) pierdół w stylu "przyzwij strzelców".

10. Wincyj budynków
Prowki mają tak do 6 slotów na budynku, większość w zakresie 3-4. Viable budynków do wyboru które zajmą slot jest jakieś 5 pasujących na prawie każdą prowke, fort na co entą prowke, 1 na COTy i 2 stricte morskie. Dodając do tego odstępy między odkrywaniem budynków, dla większości prowek nie ma żadnego wyboru w budynkach.
Ofc jest to najbardziej śliska sprawa z całej wishlisty, bo najmocniej może uderzyć w balans jak i same bonusiki do nowych prowek to nie jest taka oczywista sprawa, ale chciałbym dodać w tym elemencie więcej opcji wyboru.
Ą̸͝͝ǹ̨̀͡d̨̀҉ ̷̴̴͘a̡̛͠s͜͡͝͝ ͟͝w̴̵̷̛̕á͠͝t̷̨͡͏e̵̡r̴̨̀͘ ̧́͘͞͠h̸̡͜a҉̛ś̸ ̛͜n̶̴҉̢͡o̵̵̢͞ ̨̀ç͢o͏̀͝n̸̡͡͞͏s̨̧͘͞͞t̶̕a͏̡͏̷͡ǹ̨͜͠t̡́͡͞ ̶̵̢f͞͠o̴̕r̷̶̢̧m̧͠҉͏́ ̛̕̕͡t̶̡̀ḩ͠͞e͏̶̡҉r̸̶͘e͟ ́ą̧̨̕͝r̶̸͜͟͞ȩ ̀͞i͠҉̷͝n͝ ̕͏w͜͢͢͝a͏̕r͏́ ̴̕n̶̸̕͝҉ò̶̧҉͞ ̵c̀҉̧̡͢o͢҉͘ǹ̛҉̡ś̴͜͏t̶̶͢a̡͘̕͠ņ͠͡t͢͏̧͡ ̡̡͜c̵̵̢͢͠o̵҉̵n̵҉d̛͢͡i̕̕͜t͟͠i̢͏̧͜o҉̸̢̀͠n̶̷̨̧͝s̵̷̨̕
Odpowiedz

#2
3. W sumie wkurza mnie najbardziej to że masz sobie bonusik typu +1 kupiec, spada bonus na miesiąc bo się skończyła decyzja i trzeba ja odnowić - przez co trzeba znowu klikać kupca, umieszczać, zmieniać polecenia etc.
Co do edyktów to według mnie samo to że są regionalne sprawia że można by je przerobić pod system inwestycji lepszy niż głupie klikanie deva w regionie. Nie wiem do ilu i jakiego typu modyfikatorów mamy dostęp, ale możliwość używania army profesjonalism / tradition w zamian za powolny rozwój całego state militarnie było by fajną opcją która przy okazji rozwiązuje punkt 6.

5. W sumie problem, bo rzeczywiście ciężko czasem zainwestować sensownie kasę kiedy zniknęli najemnicy a kondotierii są źle zaprojektowani. Możliwe że 1.30 rozwiąże problem najemników. Może dodać jakieś opcje do estate, ale to wincyj klikania jeszcze.
Można by też budynki premium, jak za czasów EU3 z limitem 1 na kraj aka punkt 10. Problem taki że budynki dające globalne bonusy militarne będą na pewno OP, a inwestowanie kasy żeby mieć wiecej kasy to też droga do nikąd xd

Nie ma 7, to spiseg
[-] The following 1 user Likes Karpaj's post:
  • Elas
Odpowiedz

#3
5. Czy zwiększenie kosztu postawienia budynków jak i pełnej rekrutacji częściowo rozwiązałby problem?
[-] The following 1 user Likes Letho's post:
  • Elas
Odpowiedz

#4
(27.11.2019, 15:06)Karpaj napisał(a): 3. W sumie wkurza mnie najbardziej to że masz sobie bonusik typu +1 kupiec, spada bonus na miesiąc bo się skończyła decyzja i trzeba ja odnowić - przez co trzeba znowu klikać kupca, umieszczać, zmieniać polecenia etc.
Co do edyktów to według mnie samo to że są regionalne sprawia że można by je przerobić pod system inwestycji lepszy niż głupie klikanie deva w regionie. Nie wiem do ilu i jakiego typu modyfikatorów mamy dostęp, ale możliwość używania army profesjonalism / tradition w zamian za powolny rozwój całego state militarnie było by fajną opcją która przy okazji rozwiązuje punkt 6.

Dostęp jest raczej do wszystkich z province modifiers.
Army prof w zamian za rozwój militarny state to w sumie fajny pomysł, ale jaki dokładnie rozwój militarny? Jeśli jakiś bonus na czas trwania edyktu to będzie ciężko wyważyć to tak, żeby to nie było must have lub smieciem. No i pozostaje problem UI z estate gdzie jest więcej modyfikatorów. Jeśli zwiększanie deva to w sumie ciekawe, też dosyć ciężkie do zbalansowania, ale możliwe. Popisać eventy to nie problem.

Cytat:5. W sumie problem, bo rzeczywiście ciężko czasem zainwestować sensownie kasę kiedy zniknęli najemnicy a kondotierii są źle zaprojektowani. Możliwe że 1.30 rozwiąże problem najemników. Może dodać jakieś opcje do estate, ale to wincyj klikania jeszcze.

Budynki premium były w sumie spoko. Można o tym pomyśleć, ale to i tak będzie dosyć chwilowy money dump, nie jakieś długotrwałe rozwiązanie.
Estate w sumie też chciałem nieco rozbudować, ale tu lepiej poczekać na to co DLC przyniesie, ale obecnie interakcje z nimi są mocno ograniczone.

(27.11.2019, 15:15)Letho napisał(a): 5. Czy zwiększenie kosztu postawienia budynków jak i pełnej rekrutacji częściowo rozwiązałby problem?

Zwiększyłoby dysproporcje słabych i mocnych państw, bo te mocne mogłyby sobie pozwolić na poniesienie większych kosztów, mniejsze nie. Można by wprowadzać zwiększenia kosztów wszelakich wraz z kolejnymi erami (co by ładnie współpracowało z tym, że wraz z ideami zbiera się coraz więcej bonusików, a nic nie daje minusików) i w ten sposób ograniczyć problem z inflacją dukata na przestrzeni gry.
Ą̸͝͝ǹ̨̀͡d̨̀҉ ̷̴̴͘a̡̛͠s͜͡͝͝ ͟͝w̴̵̷̛̕á͠͝t̷̨͡͏e̵̡r̴̨̀͘ ̧́͘͞͠h̸̡͜a҉̛ś̸ ̛͜n̶̴҉̢͡o̵̵̢͞ ̨̀ç͢o͏̀͝n̸̡͡͞͏s̨̧͘͞͞t̶̕a͏̡͏̷͡ǹ̨͜͠t̡́͡͞ ̶̵̢f͞͠o̴̕r̷̶̢̧m̧͠҉͏́ ̛̕̕͡t̶̡̀ḩ͠͞e͏̶̡҉r̸̶͘e͟ ́ą̧̨̕͝r̶̸͜͟͞ȩ ̀͞i͠҉̷͝n͝ ̕͏w͜͢͢͝a͏̕r͏́ ̴̕n̶̸̕͝҉ò̶̧҉͞ ̵c̀҉̧̡͢o͢҉͘ǹ̛҉̡ś̴͜͏t̶̶͢a̡͘̕͠ņ͠͡t͢͏̧͡ ̡̡͜c̵̵̢͢͠o̵҉̵n̵҉d̛͢͡i̕̕͜t͟͠i̢͏̧͜o҉̸̢̀͠n̶̷̨̧͝s̵̷̨̕
Odpowiedz

#5
Rework jednostek. Jak wiecie lub nie, od czasów wprowadzenia mechaniki osobnych typów jednostek dla techgrup (EU3) to było z tym nieciekawie. Były różne kombinacje i zabawy, gdzie "balans" był układany przez czynniki jak stała kara technologiczna czy dwustopniową westernizację. Część myślenia z tamtych czasów zostało, jednak w sytuacji gdy stałe kary zostały zamieniona dynamicznymi instytutami - jest kiepskie. Do tego jeszcze niektórzy są pokrzywdzeni, bo przez pewien czas idą bezalternatywnie z jednostkami. Są też niekonsekwencje jeżeli chodzi o rozwój statów jednostek a w late game i tak western jest bezdyskusyjny (nawet w kawie). Alternatywy w większości też nie mają żadnej głębi i nie wpływają znacząco.
Ja osobiście sam próbuję rachować i myśleć co z tym zrobić i mam kilka opcji

1. Wszystkie techgrupy mają te same jednostki. Wszyscy grają wedle tego samego i liczy się wyścig technologiczny.
2. Wszyscy mają dostęp do jednostek z grupy 1 ale do tego na każdym poziomie techgrupa dostaje jedną lub dwie indywidualne wariacje (bardziej różnorodne niż paradoxowe "jeden pin z ataku do obrony i git") zachowując ilość pinów (czyli np. na poziomie 22 kawa dostaje piny off i def fire, ale wschodnioeuropejskie kraje mają alternatywą kawalerię bez żadnego fire ale z silniejszym off shock i off morale). Ot forma urozmaicenia for fun.
3. Podobnie jak punkt 2, ale każda z indywidualnych alternatyw mogą wystąpić wcześniej lub później, z odpowiednio mniejszą lub większą ilością pinów. Tutaj już byłyby zabawy, że na jakimś etapie ktoś może dysponować lepszymi jednostkami pomiędzy np. technologią 20 a 22. Oczywiście - te na najwyższym tierze wszyscy winni mieć te same

We wszystkich przypadkach zakładamy, że gracze w miarę równomiernie ogarniają instytucje i technologie i olewamy balansowanie AIków.

Czy wam się coś z tego spodoba - to sobie zdecydujecie. Ja może kiedyś opublikuję swoje zabawki
[-] The following 1 user Likes moskal's post:
  • Letho
Odpowiedz

#6
Jeśli ktoś piszę że jednostki western są jednoznacznie najlepsze, to znaczy że niewiele wie o walce w tej grze.
Było tak faktycznie przez jakiś okres EU4, ale obecnie tak nie jest.
Dopiero na ostatnim tech (od 28) western jest faktycznie najlepsza, natomiast do tego czasu jest sporo okresów kiedy inne jednostki są lepsze. Trzeba tylko umieć to wykorzystać.
Ta różnorodność jest fajna i szczerze to ja chciałbym w kampanii kraje z wszystkimi możliwymi grupami jednostek, żeby miały okazje wykorzystać swoje silne strony w odpowiednich okresach

Jedyne co ew. możnaby zmienić to w late gate zrównać jednostki, żeby nie było tak że całe western ma przewagę od 28lt do końca gry.
Czyli np. na lt 29-30 dać innym grupom jednostki z taka samą ilością pipów co western.
Odpowiedz

#7
Wschodnie kraje nie mogą wykorzystać lepszych jednostek bo gdy je mają to walka jest ryzykowna bo ich psują instytucje, inna sprawa jak jesteś Turcją.
Odpowiedz

#8
@Mac - przecież napisałem że z westernem dotyczy to late game... To raz, dwa no to skoro projekt nazywa się "blue balance mod" to i kwestia "różnorodności czy historycznej zgodności" winna być odsunięta jako pierwszoplanowe a głównie właśnie balans. Dlatego podstawą mojej sugestii jest punkt 1 - jest "gałąź" dostępna dla wszystkich. Pozostałe punkty służyć mają właśnie różnorodności i innych, gdy byłyby one porządne. Jednak jak jestem obserwatorem to "na żywo" narzekania idą wzdłuż linii starych kar techgrup. Rzuciłem tu jako koncept właśnie by ludki mogły się ewentualnie odnieść. Czy te narzekania w czasie sesji to typowe narzekanie "bo tak" czy może ta asymetria jest istotnie boląca.
Odpowiedz

#9
Ok moskal, nie doczytałem dobrze, sorki.

Mnie się nie podoba zrównywanie wszystkiego. Eu4 lubię bardzo za różnorodność, za to że wszędzie się gra inaczej.
Rozumiem że en mod jednak zmierza w tym kierunku, wiec ok, pewno propozycja Moskala ma sens.
Odpowiedz

#10
1. Innowacyjność:
Aktualnie to marny proces, który nabija się rzadko, część krajów mają startowe lepsze predyspozycje by to nabić.
I jest to kolejną mechaniką kulni śnieżnej, która raz wbita daje bonus do końca gry.

Zmiana: W myśl propozycji sae proponuję wprowadzić Innowacyjność dynamiczną. Osiągnięcie techa jako pierwszy przed czasem, wbicie ideei i inne tym podobne dają duży skok Innowacyjności, która następnie szybko spada. (Spadek do zera powinien nastąpić w około 0.75% czasu na nowego techa). Dzięki temu kraj rzeczywiście innowacyjny otrzyma chwilowy, mocny boost.
Po wprowadzeniu tych zmian, proponuję przyjrzeć się bonusom z Innowacyjności. Być może warto dorzucić tam +Schock i Fire DMG.

2. Army Prof.
Aktualnie mechanika sprzyja bogatym, i osłabia znacząco na długi czas kraje biedniejsze. Proponuję by army prof nie nabijało się poprzez ćwiczenie armii. A rosło stale dla każdego z krajów równo. Następnie różne modyufikatory (idee, polityki, eventy, może też odpowiednia religia?) zwiększały by ten stały, roczny przychód. Nadal pozostawiłbym możliwość ćwiczenia armii, lecz to ćwiczenie nabijało by "tylko" bonus na same jednostki. Myślę że akurat ten element jest dość zbalansowany.

Pomysł Elasa bardzo przypadł mi do gusty, ten z wymianą army Prof na tradcyję. Myślę że to świetne rozwiązanie.

3. Zmiana jednostek.
Zgodnie z pomysłem MOskala, proponuje stworzyć wszystkim takie same schematy jednostek. Z większą opcją wyborów. Jednak dla krajów z różnych grup tech, dać także jednostki wyraźnie lepsze, które dostają co jakiś czas. na jakiś czas.  Dodatkowo czas lepszych jednostek dla danej kultury przesunąłbym nieco w czasie, by pojawiały się one już po podbiciu AI, gdy dochodzi do wojen z graczami.

Zgadzma się z Maciem że pewna nierówność tej gry, jest jej ogromną zaletą.
[-] The following 2 users Like Chidori's post:
  • Elas, Karpaj
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Wygenerowano w ciągu 46 ms (63.23% PHP / 36.77% MySQL)
Liczba zapytań SQL: 31 / Obciążenie serwera: 1.12 / Zużycie pamięci: 2 MB
[Szczegóły]